کد خبر: ۷۶۱۶۶
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۵
بررسی گزارش کمیسیون اصل ۹۰ در رابطه با توقف تولید بنزین پتروشیمی‌ها به بهانه آلودگی آن و نقش دولتمردان سابق در این موضوع پرداخت و در نهایت بهارستان نشینان این گزارش نظارتی را برای بررسی به قوه قشائیه ارسال کردند.
زنگنه و خانم ابتکار در چنگال عدالت/آنچه دیروز در خانه ملت گذشت از رتبه بندی معلمان ، رمز گشایی  از تخلفات بزرگ از زنگنه وزیر سابق نفت و خانم ابتکار تا مافیای بنزین  آلوده  روی میز  رئیس قوه قضائیه  و کمیسیون اصل نود
 

به گزارش آرانیوز، شصت و سومین نشست علنی مجلس شورای اسلامی صبح امروز (چهارشنبه 28 مهرماه) به ریاست دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی و با حضور 197 نفر از نمایندگان  راس ساعت 8 آغاز  شد.

در ابتدای این نشست پس از قرائت آیات کلام الله مجید، حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی دستور کار امروز نمایندگان مردم در صحن علنی را قرائت کرد که بر اساس آن ادامه رسیدگی گزارش شور دوم کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مورد لایحه نظام رتبه بندی معلمان، گزارش کمیسیون آئین نامه داخلی مجلس در مورد طرح اصلاح و الحاق موادی به قانون نظارت مجلس بر رفتار نمایندگان، گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد طرح مدیریت تعارض منافع، گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد لایحه مقاوله نامه بازرسی کار 1947 و گزارش کمیسیون اصل نودم قانون اساسی در مورد رسیدگی به تخلفات وزارت نفت و سازمان حفاظت محیط زیست در ارائه گزارش ناصحیح در خصوص بنزین تولیدی صنایع پتروشیمی در اولویت قرار دارند. (  اینجا بخوانید )

 

معاونت قوانین مجلس پیشنهادات مغایر با قانون اساسی نمایندگان را حذف کند

در جریان بررسی ماده 2 طرح لایحه نظام رتبه بندی معلمان و همچنین ارائه پیشنهادات متعدد سیدناصر موسوی لارگانی  در تذکر خود با استناد به مواد 194 و 22 آیین‌نامه داخلی مجلس خواستار حذف پیشنهادات ارائه شده از سوی نمایندگان که با اصول قانون اساسی مغایرت دارند توسط معاونت قوانین مجلس شد. ( اینجا بخوانید )

شرایط ارزشیابی برای رتبه‌بندی معلمان تعیین شد

بر اساس این گزارش 236 نماینده حاضر در صحن علنی پس از بررسی پیشنهادات مطرح شده با 188 رای موافق، 8رای مخالف و 4 رای ممتنع شرایط ارزشیابی مندرج در ماده (2) لایحه نظام رتبه بندی معلمان را تصویب کردند.( اینجا بخوانید )

اداره حوزه تعلیم و تربیت با سرپرست صحیح نیست

غلامعلی کوهساری  در اخطار قانون اساسی خود با استناد به اصل 135 قانون اساسی فرصت اداره وزاتخانه‌ها را 3 ماه دانست و ضمن تاکید بر حق استفاده رئیس جمهور از این فرصت سه ماهه با توجه به اهمیت موضوع آموزش و پرورش خواستار معرفی وزیر پیشنهادی این وزارتخانه به مجلس شورایاسلامی شد.

دکتر قالیباف در پاسخ به این اخطار ضمن تاکید بر فرصت 40 روزه باقی مانده رئیس جمهور برای معرفی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش عملکرد سرپست این وزارتخانه در خصوص لایحه نظام رتبه بندی معلمان را قابل قبول دانست. ( اینجا بخوانید )

ضرورت تلاش برای به نتیجه رسیدن لایحه رتبه بندی معلمان در مجلس یازدهم

جواد نیک بین در ادامه نشست صحن علنی امروز و بررسی لایحه رتبه بندی معلمان با استناد به اصول 3 ، 75 و 85 قانون اساسی  از هیات رئیسه مجلس درخواست کرد تا با توجه به اهمیت موضوع مورد بحث در مجلس به نمایندگان برای ارائه پیشنهادات زمان بیشتری داده شود چرا که این لایحه حدود 14 میلیون معلم و دانش آموز را در بر می‌گیرد و  باید دغدغه را از دوش و ذهن معلمان برداریم تا بتوانند خوب تدریس کنند.

دکتر قالیباف نیز در پاسخ به اخطار نماینده مردم کاشمر در مجلس لایحه نظام رتبه بندی معلمان را جزء اساسی ترین موضوعات مجلس یازدهم دانست.( اینجا بخوانید )

عناوین پنجگانه رتبه‌بندی معلمان تعیین شد

در جریان بررسی لایحه نظام رتبه بندی معلمان، نمایندگان در خانه ملت با 117 رأی موافق، 86 رأی مخالف و 11 رأی ممتنع از مجموع 233 نماینده حاضر در نشست با ماده (3) لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان موافقت کردند تا بر اساس پیشنهاد حمیدرضا حاجی بابایی نماینده مردم همدان و رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس عناوین پنجگانه رتبه‌بندی تعیین شود.

با تصویب و اجرای لایحه رتبه بندی، معلمان براساس شایستگی‌های عمومی، تخصصی و حرفه ای، تجربیات و عملکرد رقابتی خود در رتبه های پنج گانه به ترتیب آموزشیار معلم، مربی معلم، استادیار معلم، دانشیار معلم و استاد معلم قرار می‌گیرند. ( اینجا بخوایند )

لایحه رتبه بندی معلمان به کمیسیون آموزش ارجاع شد

پس از موافقت نمایندگان در صحن علنی با پیشنهاد حاجی بابایی در خصوص اصلاح رتبه های پنجگانه، رئیس مجلس اعلام کرد که  باید عناوین این رتبه ها در سایر مواد دیگر این لایحه نیز اصلاح شود به همین منظور 230نماینده حاضر در نشست با 158 رای موافق، 22 رای مخالف، 5 رای مخالف لایحه مذکور را به کمیسیون آموزش ارجاع دادند. ( اینجا بخوایند )

لایحه رتبه بندی معلمان به کمیسیون آموزش ارجاع شد

پس از موافقت نمایندگان در صحن علنی با پیشنهاد حاجی بابایی در خصوص اصلاح رتبه های پنجگانه، رئیس مجلس اعلام کرد که  باید عناوین این رتبه ها در سایر مواد دیگر این لایحه نیز اصلاح شود به همین منظور 230نماینده حاضر در نشست با 158 رای موافق، 22 رای مخالف، 5 رای مخالف لایحه مذکور را به کمیسیون آموزش ارجاع دادند. ( اینجا بخوایند )

 

زنگنه و ابتکار موجب تشویش اذهان عمومی شده اند

به دنبال تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران در زمینه جلوگیری از مشارکت شرکت‌های خارجی در ساخت پالایشگاه‌ها  و در پی آن کاهش میزان ذخایر سوخت و به کندی پیش رفتن برنامه‌های توسعه‌ای پالایشگاه‌ها موضوع مخلوط کردن بنزین تولید شده در پالایشگاه با ترکیبات پتروشیمی به عنوان یک اقدام ابتکاری برای جبران کمبودها در دستور کار قرار گرفت.

پس از این اقدام ابتکاری برای جبران کمبود بنزین در کشور موضوع آلوده بودن بنزین تولیدی و سرطان‌زا بودن آن به واسطه میزان زیاد بنزن، موج نگرانی جدی را برای مردم به همراه داشت که درپی آن کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با دعوت از مسئولان و کارشناسان در این حوزه  به موضوع ورود کرد.

بر اساس گزارش ارائه شده کمیسیون اصل 90 قانون اساسی آقای زنگنه و خانم ابتکار تعهدات شرعی و قانونی خود را در زمینه عدم اعلام مطالب خلاف واقع و غیرمستند را نقض کرده ‌اند و این موضوع تشویش اذهان عمومی، اشتباه محاسباتی،  خسارت میلیاردی به بیت المال، تضییع حقوق عامه و ایجاد موانع برای کارکنان وظیفه‌شناس در انجام وظایف محوله را به همراه داشته است.

در نشست امروز صحن علنی  علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گزارش کمیسیون متبوع خود را در زمینه رسیدگی به تخلفات وزارت نفت و سازمان حفاظت محیط زیست در ارائه گزارش ناصحیح در خصوص بنزین تولیدی صنایع پتروشیمی را قرائت کرد. این گزارش پس از قرائت در صحن علنی مجلس به قوه قضائیه ارجاع شد. ( اینجا بخوانید )

اسامی مفسدین مرتبط با بنزین تولیدی صنایع پتروشیمی در گزارش مجلس قید شود

علی بابائی کارنامی  پس از ارائه گزارش کمیسیون اصل 90 در خصوص رسیدگی به تخلفات وزارت نفت و سازمان حفاظت محیط زیست در ارایه گزارش ناصحیح در خصوص بنزین تولیدی صنایع پتروشیمی در اخطار خود با استناد بر اصول 110 و سوم قانون اساسی خواستار مشخص شدن ارتباط بین وزیر نفت و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست وقت و انتشار اسامی متخلفین در این گزارش شد. ( اینجا بخوانید )

 

علی نیک زادثمرین نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه نشست امروز پس از برعهده گرفتن ریاست نشست هفته وحدت را به عموم مسلمانان جهان تبریک و تهنیت گفت ). اینجا بخوانید )

 

 
ناطقان میان دستور 28 مهرماه

در ادامه نشست اسامی ناطقان میان دستور از سوی علی کریمی فیروزجائی عضو هیات رییسه مجلس اعلام شد که بر این اساس زهره سادات لاجوردی نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس، فرهاد طهماسبی نماینده مردم نی ریز، استهبان و بختگان، غلامحسین کرمی نماینده مردم دشتی و تنگستان، مجید انصاری نماینده مردم ممسنی و رستم و محمدرضا احمدی نماینده مردم رشت در مجلس به بیان دغدغه های خود پرداختند. ( اینجا بخوایند )

تقدیر مجمع نمایندگان خوزستان از وزیر جهاد کشاورزی درخصوص خرید تضمینی خرما

 علی نیکزاد نایب مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامه مجمع نمایندگان استان خوزستان در تقدیر از وزیر جهاد کشاورزی گفت: این نمایندگان طی نامه ای از ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی درخصوص اقدام وزیر برای خرید محصول تضمینی خرما تقدیر و تشکر کردند. ( اینجا بخوایند ) 

تذکر کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور

روح اله متفکرآزاد در ادامه نشست امروز صحن علنی مجلس شورای اسلامی  تذکرات کتبی نمایندگان مجلس به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد . ( اینجا بخوانید )

 

 
تذکرات شفاهی نمایندگان 28 مهرماه

حیدری: بانک مرکزی مصوبه امهال وام های مناطق زلزله زده را اجرایی کند

شهریار حیدری در نشست امروز در تذکر شفاهی ضمن تقدیر از نمایندگان برای توجه به لایحه رتبه بندی معلمان گفت: امهال وام های مناطق زلزله زده استان کرمانشاه در تاریخ 18 اردیبهشت ماه 1400 تصویب شد، اما تاکنون اجرایی نشده و بانک مرکزی هر چه سریعتر این قانون را اعمال کند.( اینجا بخوانید)

سرمایه‌گذاری برای معلمان در توسعه علمی کشور موثر است

انور حبیب زاده بوکانی نماینده مردم بوکان در تذکر شفاهی خود با اشاره به اینکه آموزش و پرورش، سنگ بنای توسعه و پیشرفت هر کشور است، گفت: هرگونه سرمایه‌گذاری در این بخش نقش اساسی در توسعه علمی کشور دارد لذا تصویب نظام رتبه بندی معلمان با رأی قاطع نمایندگان برگ افتخاری برای مجلس یازدهم خواهد بود.( اینجا بخوانید)

فقط از ۲۵ درصد ظرفیت دولت الکترونیک در سراسر کشور استفاده می شود

حسین جلالی نماینده مردم رفسنجان نیز در نشست علنی امروز در تذکر شفاهی خود، گفت:  دولت کاملا الکترونیک که تحول و انقلاب اداری محسوب می شود و در سلامت اداری و افزایش سرعت و دقت و تحکیم ارباب و رجوع تصمیم گذار است، در ایام کرونا ضرورتش بیشتر احساس می شد اما فقط از 25 درصد این ظرفیت در کل کشور استفاده می شود لذا نیاز به پیگیری مجدانه دارد.( اینجا بخوانید )

دولت از توانمندی استان ها برای انتصاب مسئولان استفاده کند

سیدکاظم دلخوش اباتری در تذکر شفاهی خود خواستار بهره مندی دولت از افراد توانمند استان ها برای انتصاب در سمت های مختلف شد. ( اینجا بخوانید )

وزارت نیرو تعرفه برق شالیکاران فیروزآباد را اصلاح کند

محمدمهدی فروردین  نماینده مردم نماینده مردم فیروزآباد و فراشبند در مجلس در تذکر شفاهی خود از وزارت نیرو خواست تا تعرفه برق و قبوض برق شالیکاران فیروزآباد را اصلاح کند.​ ( اینجا بخوانید )

سی تی اسکن بیمارستان امام بروجرد هر چه سریعتر تعمیر شود

عباس گودرزی در نشست علنی امروز در تذکر شفاهی خود از وزیر بهداشت خواست تا نسبت به تعمیر و انتقال دستگاه سی تی اسکن بیمارستان امام حوزه انتخابیه هر چه زودتر اقدام کند. ( اینجا بخوانید )

حاکمیت نباید با استفاده از ابزارهایش به گروه ها و جناح ها ضرر برساند

سیدسلمان ذاکر نیز در ادامه نشست امروز و در تذکر شفاهی خود، گفت: حاکمیت نباید با استفاده از ابزارهایش به گروه ها و جناح ها ضرر برساند.( اینجا بخوانید)

سهم استان گلستان از بودجه کرونا پرداخت شود

رحمت اله نوروزی  جلسه علنی امروز  و در تذکر شفاهی خود، خواستار پرداخت سهم استان گلستان از بودجه اختصاص یافته به ایام کرونا شد.( اینجا بخوانید)

همسایگان فراموشکار ایران چشم و گوش خود را باز کنند

آرش زره تن لهونی نماینده مردم اورامانات در مجلس در تذکر شفاهی خود، گفت: برخی همسایگان فراموشکار چشم و گوش خود را بسته و دندان تیز می کنند، چشم و گوش خود را باز کنند. اگر امروز ایران اسلامی صبورانه رفتارهای زننده آن رئیس جمهور گستاخ را تحمل می کند ، فردا ممکن است این صبر به سر آید و کمک کنندگان به رژیم کودک کش چنان سیلی دریافت کنند که عاقبت هر ستمکاری است.( اینجا بخوانید )

حاکمیت نباید با استفاده از ابزارهایش به گروه ها و جناح ها ضرر برساند

سیدسلمان ذاکر نیز در ادامه نشست امروز و در تذکر شفاهی خود، گفت: حاکمیت نباید با استفاده از ابزارهایش به گروه ها و جناح ها ضرر برساند.( اینجا بخوانید)

سهم استان گلستان از بودجه کرونا پرداخت شود

رحمت اله نوروزی  جلسه علنی امروز  و در تذکر شفاهی خود، خواستار پرداخت سهم استان گلستان از بودجه اختصاص یافته به ایام کرونا شد.( اینجا بخوانید)

همسایگان فراموشکار ایران چشم و گوش خود را باز کنند

آرش زره تن لهونی نماینده مردم اورامانات در مجلس در تذکر شفاهی خود، گفت: برخی همسایگان فراموشکار چشم و گوش خود را بسته و دندان تیز می کنند، چشم و گوش خود را باز کنند. اگر امروز ایران اسلامی صبورانه رفتارهای زننده آن رئیس جمهور گستاخ را تحمل می کند ، فردا ممکن است این صبر به سر آید و کمک کنندگان به رژیم کودک کش چنان سیلی دریافت کنند که عاقبت هر ستمکاری است.( اینجا بخوانید )

وزارت فرهنگ نسبت به ساماندهی مد و لباس و وضعیت نابهنجار پوشش و حجاب اقدام کند

احمد راستینه هفشجانی  نماینده مردم شهرکرد، بن وسامان در مجلس در تذکر شفاهی نماینده مردم شهرکرد از وزارت فرهنگ و ارشاد خواست نسبت به وضعیت نابهنجار پوشش و حجاب و ساماندهی مد و لباس اقدام کند.

حمایت از معلمان باید در حقوق و دستمزد آن ها نمود پیدا کند

ابراهیم عزیزی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس در تذکر شفاهی خود با بیان اینکه وظیفه دولت و مجلس خدمت به معلمان است، گفت: حمایت از معلمان باید در قوانین و مقررات و حقوق و دستمزد آن ها نمود پیدا کند. ( اینجا بخوانید)

دورکاری کارکنان دستگاه های اجرایی برای مراقبت از سلامت مردم لازم است

محمدعلی محسنی بندپی نماینده مردم نوشهر در مجلس ضمن انتقاد از حذف دورکاری کارکنان دستگاه های اجرایی با وجود افزایش مبتلایان کرونا گفت: دورکاری کارکنان دستگاه های اجرایی برای مراقبت از سلامت مردم لازم است.

 

پایان جلسه علنی ۲۸ مهرماه مجلس/ جلسه بعدی یکشنبه ۹ آبان ماه

علی نیک زادثمرین نایب رئیس مجلس شورای اسلامی زنگ پایان نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی را ساعت 12  به صدا درآورد و گفت: نشست بعدی (یکشنبه، 9 آبان ماه) ساعت  7:45 صبح با ادامه دستور کار هفتگی مجلس برگزار می شود./

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار