کد خبر: ۷۶۱۵۲
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۴
اگرچه از اولین روزهای حضور سجادی در وزارت ورزش گزینه‌هایی برای معاونت محوری این وزارتخانه مطرح بودند اما بعد از گذشت یک ماه و نیم وی هنوز برای انتخاب نهایی به جمع‌بندی نرسیده است.

به گزارش آرانیوز، حضور حمید سجادی در وزارت ورزش با مطرح شدن گزینه‌های زیادی همراه بود که نام هر یک برای یکی از صندلی‌های معاونت یا مدیریت این وزارتخانه بر سر زبان‌ها افتاده بود به گونه‌ای که تصور می‌شد وزیر جدید ورزش زودتر از حد تصور در مورد کادر مدیریتی همراه خود و به ویژه معاونانش به جمع بندی می‌رسد اما بعد از گذشت یک ماه و نیم هنوز اصلی ترین و مهمترین تصمیمات در این زمینه اتخاذ نشده است.

سجادی که سوم شهریورماه رای اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی را برای تصدی وزارت ورزش گرفت طی هفته‌های گذشته در مورد مدیریت شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی، معاونت فرهنگی و توسعه ورزش همگانی و معاونت ورزش بانوان به جمع بندی رسیده اما برای معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای که کلیدی ترین معاونت به حساب می‌آید هنوز تصمیم قطعی اتخاذه نکرده است.

این در حالی است که خیلی از نفراتی که از آنها به عنوان گزینه‌های احتمالی ورود به وزارت ورزش در دولت سیزدهم یاد می‌شد در واقع به معاونت توسعه ورزش قهرمانی وحرفه ای نزدیک بودند و برای در اختیار گرفتن صندلی تعیین کننده این معاونت پیشنهاد شده بودند؛ نفراتی مانند علی رغبتی، محمد پولادگر و مهرزاد حمیدی.

«قفل» بر انتخاب «کلیدی»ترین معاونت وزارت ورزش/ دلیل تعلل سجادی

مهرزاد حمیدی آخرین گزینه‌ای بود که از او به عنوان معاون جدید نام برده شد

گزینه‌هایی که به معاونت نرسیدند

رغبتی از مدیران قدیمی و با تجربه است که طی سال‌های گذشته حضور ثابت و مستمری در وزارت ورزش داشته است. وی که مدت زمانی را هم با عضویت در هیات مدیره باشگاه پرسپولیس سپری کرد از گزینه‌هایی بود که به نظر می‌رسد برای تصدی معاونت اول وزارت ورزش شانس زیادی داشته باشد اما مطرح شدن نام‌های دیگری برای این معاونت، به مرور او و شانسش را از میان مدعیان دور کرد.

به نظر می‌رسید پولادگر هم برای معاونت کلیدی وزارت ورزش شانس کمی نداشته باشد اما وقتی او در انتخابات اتحادیه تکواندو آسیا متصدی نایب رئیسی شد و این گونه شرایط را برای خود و ورود دوباره به انتخابات فدراسیون تکواندو ایران مهیا کرد (بر اساس آئین نامه جدید انتخاباتی فدراسیون‌ها)، احتمال حضورش در وزارت ورزش کمتر شد و اینگونه شانس گزینه دیگر بیشتر شد اگرچه وزیر روزش در مورد او هم هنوز راه به جایی نبرده است.

مهرزاد حمیدی از آخرین گزینه‌های محتمل برای معاونت توسعه ورزش قهرمانی وحرفه ای وزارت ورزش بود. البته خودِ حمیدی که چند سالی است که به عنوان معاون تربیت بدنی و سلامت با وزارت آموزش و پرورش همکاری دارد هنوز نسبت به این موضوع هیچ واکنشی مبنی بر تایید یا تکذیب نداشته است کمااینکه وزیر ورزش هم حکمی صادر نکرده است.

تعلل در تعیین تکلیف کلیدی ترین معاونت وزارت ورزش

در هر صوت معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای به جهت ماموریت‌هایی که در ارتباط با فدراسیون‌ها و شرایط آنها در حوزه‌های مختلف دارد از جایگاهی تعیین کننده برخوردار است. خیلی از تصمیم گیری ها در وزارت ورزش در حوزه اختیارات این معاونت و متصدی آن است و همین مسئله اهمیت آن را نشان می‌دهد.

شاید همین مسئله باعث تعلل و تردید وزیر ورزش برای انتخاب گزینه نهایی شده است. به هر حال تبعات انتخاب اشتباه در این حوزه به اندازه حُسن انتخاب و حتی بیشتر از آن خواهد بود و می‌تواند ورزش را متحمل صدمات زیادی کند. شاید همین مسئله حساسیت و وسواس وزیر ورزش را به همراه داشته اما در عین حال این انتقاد را موجب می‌شود که «چرا تعیین تکلیف و تصمیم گیری در مورد مهمترین معاونت باید با تاخیر و دیرتر از دیگر معاونت‌ها انجام شود»

در مورد این انتقاد هیچ توجیهی وارد نیست به خصوص که کمتر از یک سال تا بازی‌های آسیایی باقی مانده است و قاعدتاً معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش به اندازه کمیته ملی المپیک که متولی اعزام کاروان به بازی هاست با فدراسیون‌ها و دغدغه‌های شان برای حضور آسیایی درگیر خواهد بود.

«قفل» بر انتخاب «کلیدی»ترین معاونت وزارت ورزش/ دلیل تعلل سجادی

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار