کد خبر: ۷۶۱۴۸
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۳
سازمان برنامه و بودجه دولت روحانی در آخرین روز کاری خود در ۱۱ مرداد امسال هم دست از خوش‌خدمتی به غرب برنداشته است.

به گزارش آرانیوز، سازمان برنامه و بودجه دولت روحانی در آخرین روز کاری خود در ۱۱ مرداد امسال، گزارشی منتشر کرده که در آن ادعا شده با فرض عدم لغو تحریم‌ها نرخ دلار در ایران به بالای ۲۸۴ هزار تومان خواهد رسید و دولت ورشکسته خواهد شد.

حدود سه ماه قبل و در روز پایانی دولت دوازدهم مکاتبه‌ای داخل ‌سازمانی با امضای رحمتی رئیس امور اقتصاد کلان سازمان برنامه و بودجه با مقامات مختلف این سازمان انجام شده که در ابتدای این مکاتبه آمده بود، به پیوست گزارش برآورد بدهی‌های دولت ایران و بخش‌های مختلف و دوره ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۶ تحت دو سناریو رفع تحریم‌ها و تداوم تحریم‌های اقتصادی که بر اساس اطلاعات و آمارها ارائه‌شده از سوی مرکز مدیریت بدهی‌های عمومی و روابط مالی دولت وزارت اقتصاد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران امور پایه تعهدات دولت و تجهیز منابع و سایر گزارش‌های ارگان‌ها و نهادهای مرتبط در امور اقتصادی کلان سازمان بعد از بودجه تهیه و تدوین شده است جهت استحضار و بهره‌برداری تقدیم می‌گردد.

آخرین ضربه دولت روحانی به اعتماد عمومی+عکس و سند

یکی از بخش‌های مهم این گزارش که با حواشی و ابهامات جدی در فضای کارشناسی روبه‌رو شد بخش پیش‌بینی مربوط به نرخ ارز در سال ۱۴۰۶ تحت سناریوی بقای تحریم‌ها بود. در این گزارش آمده بود، در صورت تداوم تحریم‌ها نرخ ارز (دلار) در سال ۱۴۰۶ به حدود ۲۸۴ هزار تومان خواهد رسید، همچنین در صورت رفع تحریم حداکثر نرخ ارز در سال مورد اشاره به محدوده ۵۵ هزار تومان خواهد رسید.

 

آخرین ضربه دولت روحانی به اعتماد عمومی+عکس و سند

آخرین ضربه دولت روحانی به اعتماد عمومی+عکس و سند

 

 

این گزارش که عیار کارشناسی آن نیز هم‌اینک زیر سوال رفته، اخیرا مورد توجه رسانه‌های ضدانقلاب قرار گرفته که آن را بیانگر تاثیر شدید تحریم‌ها بر اقتصاد ایران و ناچار بودن حکومت در کوتاه آمدن جلوی آمریکا برای رفع تحریم‌ها تلقی کرده‌اند.

آخرین ضربه دولت روحانی به اعتماد عمومی+عکس و سند

آخرین ضربه دولت روحانی به اعتماد عمومی+عکس و سند

رسانه‌های اصلاح‌طلب نیز تقریبا همان خط را پیگیری می‌کنند و به بزرگنمایی تاثیر تحریم‌ها بر اقتصاد کشور پرداخته‌اند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار