کد خبر: ۷۶۱۲۲
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۱
اراک- سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی از برگزاری مراسم یوم الله ۱۳ آبان در تمامی مناطق و شهرستان‌های استان مرکزی متناسب با شرایط کرونایی خبر داد.

به گزارش آرانیوز:حجت‌الاسلام عباس دانشی ظهر دوشنبه در جلسه گرامیداشت یوم‌الله ۱۳ آبان در استان مرکزی با بیان اینکه فرارسیدن هفته وحدت، روز اراک و یوم‌الله ۱۳ آبان فرصتی گران‌بها برای برگزاری برنامه‌های فاخر فرهنگی است که باید از آن به‌خوبی استفاده کرد، اظهار کرد: ۱۳ آبان روز مقاومت ملت ایران و نماد ایستادگی مردم در برابر ظلم و جنایت‌های استکبار جهانی است و لذا روز ۱۳ آبان روز بزرگ مرگ بر آمریکا و مرگ بر جنایت‌های حامیان منطقه‌ای آنها است.

وی ادامه داد: اجتماع بزرگ گرامیداشت یوم الله ۱۳ آبان مرکز استان مرکزی در مصلی بیت المقدس شهر اراک از ساعت ۱۰ صبح با حضور خانواده معظم شهدا، اقشار مردم، جوانان، بسیجیان و دانش آموزان برگزار می‌شود و اقشار مختلف مردم باید نسبت به حضور در برنامه اهتمام ویژه داشته باشند.

دانشی با اشاره به اینکه یوم الله ۱۳ آبان تنها متعلق به دانش آموزان نیست چرا که مناسبت‌های حماسی و بزرگی در این روز وجود دارد و متعلق به ملت قهرمان ایران اسلامی است، بیان کرد: باید همه اقشار جامعه نسبت به گرامیداشت آن اهتمام داشته باشند.

وی افزود: استفاده از هنر معنوی و انقلابی در گرامیداشت مناسبت‌های حماسی ضرورت است و بهترین روش برای تبیین حماسه‌ها است که می‌تواند جوانان و نوجوانان را با افتخارآفرینی ملت ایران آشنا سازد.

مصلی بیت المقدس قطب بزرگ فرهنگی اراک است

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: امروز مصلی بیت المقدس شهر اراک از ویژگی‌های بسیار خوبی برخوردار است و به قطب بزرگ فرهنگی تبدیل شده و تجربه فروش بیش از یک میلیاردی کتاب در نمایشگاه کتاب در سال‌های گذشته نشان از استقبال مردم از این مکان فرهنگی است که باید به خوبی از آن استفاده کرد.

وی ادامه داد: یوم‌الله ۱۳ آبان همچون برگ زرینی در تاریخ انقلاب اسلامی ماندگار شده و یادآور تبعید حضرت امام (ره) در سال ۱۳۴۳، گرامیداشت یاد و خاطر دانش آموزان به شهادت رسیده در سال ۵۷ به دست نیروهای ساواک و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان در سال ۵۸ است.

دانشی اظهار کرد: تبیین مجاهدت‌های ملت ایران در تاریخ پرافتخار انقلاب اسلامی به نسل جوان یک ضرورت است و باید با ابتکارات و هنرمندی انجام شود.

وی گفت: یوم‌الله ۱۳ آبان مجموعه‌ای مناسبت‌های حماسی و انقلابی است که نشان از مجاهدت‌های ملت ایران در انقلاب اسلامی دارد و ما وظیفه داریم با روش‌های متفاوت این مناسبت‌ها را گرامی بداریم و باید تلاش کنیم شکوه و عظمت مناسبت‌های حماسی را تبیین کنیم.

دانشی عنوان کرد: روز ۱۳ آبان یادآور حماسه سازی جوانان و نقش پررنگ جوانان در شکل‌گیری و تقویت مکتب انقلاب اسلامی است و این مناسبت بهترین فرصت برای معرفی الگوهای برتر به نسل جوان است.

مراسم یوم‌الله ۱۳ آبان متناسب با شرایط کرونایی برگزار می‌شود

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی عنوان کرد: با توجه به شرایط بیماری کرونا مراسم یوم‌الله ۱۳ آبان متناسب با شرایط کرونایی برگزار خواهد شد که در شرایط قرمزی تجمع محدود یک‌صد نفره، در شرایط نارنجی تجمع کامل و در شرایط زرد و آبی نیز تجمع همراه با راهپیمایی در مسیر مشخص برگزار خواهد شد.

دانشی گفت: استان مرکزی تاکنون شهری با شرایط قرمزی کرونا ندارد و عمده شهرها نارنجی و زرد است و بنابراین مراسم گرامیداشت یوم الله ۱۳ آبان در تمامی شهرستان‌ها و مناطق استان مرکزی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: دستگاه‌های اداری و دولتی نیاز است نسبت به گرامیداشت یوم الله ۱۳ آبان اهتمام ویژه ای داشته باشند و با فضاسازی و برگزاری مراسم و تولید محتوا، این مناسبت مهم را گرامی بدارند.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار