کد خبر: ۷۶۱۱۹
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۶
ساری-کنگره بین المللی «راهکارهای گسترش فرهنگ غدیر و ترویج نهج البلاغه در جهان معاصر» در مازندران برگزار می شود.

به گزارش آرانیوز:حجت الاسلام دکتر عباسعلی ابراهیمی دبیر کنگره فرهنگ غدیر و ترویج نهج البلاغه صبح سه شنبه در نشست با خبرنگاران با اشاره به اینکه کنگره بین المللی راهکارهای گسترش فرهنگ غدیر و ترویج نهج البلاغه در جهان به میزبانی استان برگزار می‌شود، گفت: استان مازندران استانی ولایی است و بیش از نیم قرن پایگاه حکومت علویان بوده است.

وی با اشاره به ضرورت اجرای رویداد فرهنگی در استان یادآور شد: کنگره بین المللی راهکارهای گسترش فرهنگ غدیر و ترویج نهج البلاغه در جهان معاصر پایه ریزی شده است.

وی با بیان اینکه فراخوان برگزاری کنگره بین المللی تهیه و آماده شده است، افزود: از اردیبهشت ماه تاکنون مقدمات کار انجام شده است و این کنگره به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی در استان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام ابراهیمی یادآور شد: دستگاه‌های مختلفی مانند دفتر نمایندگی ولی فقیه، شورای سیاستگذاری و غیره این کنگره را میزبانی می‌کنند و گسترش فرهنگ غدیر و ترویج نهج البلاغه از جمله محورها است.

وی آشنایی با فرهنگ غدیر به عنوان الگوی حکومتی برای جوامع انسانی را از جمله اهداف یاد کرد و گفت: باید غدیر را به عنوان الگوی حکومتی در جامعه و جهان معرفی کنیم.

وی آشنایی با نهج البلاغه به عنوان گنجینه معارف اسلامی و دینی را از دیگر اهداف کنگره ذکر کرد و گفت: کتاب نهج البلاغه همچنان ناشناخته مانده است درحالی که فراتر از کلام بشر به شمار می‌رود.

دبیر کنگره بین المللی ترویج نهج البلاغه گشودن افق‌های جدید با بهره گیری از سرچشمه‌های غدیر و نهج البلاغه را از دیگر اهداف کنگره برشمرد و گفت: نهج البلاغه به عنوان کلید حل مشکلات عصر حاضر به شمار می‌رود و بسیاری از نیازهای ضروری جوامع انسانی از طریق گسترش فرهنگ غدیر و ترویج نهج البلاغه قابل حل است.

وی مقابله علمی با بحران‌های مختلف فردی و اجتماعی حاکم بر جوامع انسانی از منظر نهج البلاغه از دیگر اهداف کنگره بیان کرد و گفت: گسترش فرهنگ غدیر و نهج البلاغه خوانی در جهان از دیگر اهداف است.

حجت الاسلام ابراهیمی گسترش فرهنگ غدیر و پیام جهانی، تبیین مبانی معرفتی فرهنگ غدیر را از جمله محورهای همایش برشمرد و گفت: فرهنگ غدیر از نظر متفکران غیرمسلمان نیز بررسی می‌شود.

وی با بیان اینکه زمان و مکان کنگره متعاقباً اعلام می‌شود، مهلت ارسال مقالات را تا پایان فروردین ۱۴۰۱ اعلام کرد.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار