کد خبر: ۷۶۱۱۸
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۴
ساری- رئیس شورای اسلامی شهر ساری شمار نیروهای فعال در شهرداری را پنج هزار نفر ذکر کرد وگفت: طبق استاندارد دو هزار نیرو نیاز بوده و مابقی مازاد هستند.

به گزارش آرانیوز:پرویز شعبانی صبح سه شنبه در دیدار اعضای شورای شهر ساری با نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه طی دو سال گذشته کارها و اقدامات عمرانی زیادی در شهر ساری صورت نگرفته است، افزود: طی دو سال اخیر شهرداران مختلفی در شهر جابجا شدند.

وی با عنوان اینکه کارهای جزئی در شهر و شهرداری به زمین نمانده است، افزود: در حال حاضر پنج هزار نیرو در شهرداری مشغول هستند و ماهانه ۴۰ میلیارد تومان حقوق و مزایا پرداخت می‌شود.

شعبانی با بیان اینکه نیروی انسانی سرمایه هر نهاد و دستگاه محسوب می‌شوند، ادامه داد: بسیاری از نیروها در قالب چارچوب قانونی جذب نشدند و در این بخش دارای مشکلات هستیم.

رئیس شورای شهر ساری گفت: تعداد نیروهایی که طبق استاندارد در شهرداری نیاز است دو هزار نفر بوده و افزایش و جذب بی رویه نیرو، هزینه‌های گزافی را روی دست شهرداری گذاشته است.

وی ادامه داد: موقعیت ایجاد شده ناشی از افزایش نیرو، بدهی‌های شهرداری مشکلات را افزایش داده است و هرچند رقم دقیق بدهکاری مشخص نیست زیرا بسیاری از پروژه‌ها بدون عقد قرارداد صورت گرفته است.

شعبانی با عنوان اینکه در داخل شهرداری هزار میلیارد تومان بدهی وجود دارد، افزود: برخی از پروژه‌ها و بدهی‌ها در محاکم قضائی مطرح است و هنوز رقم دقیق آن مشخص نیست.

رئیس شورای شهر ساری گفت: مشکلات و بدهی‌ها موجود سبب شده تا در انجام پروژه‌های عمرانی دارای مشکل شویم و برخی پروژه‌ها از جمله پل کابلی یک دهه نیمه کاره مانده است و امروز نمی‌توان با ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیارد تومان مسیر پروژه را تملک کرد.

وی افزود: پروژه پارک ملل نیز راکد مانده و زباله سوز نیز به عنوان یک معضل و چالش تبدیل شده است و یک دهه از آغاز و اجرای آن می‌گذرد.

وی با بیان اینکه جمع آوری زباله روزانه ۱۰۰ تا ۱۲۰ میلیون تومان هزینه روی دست شهرداری می‌گذارد، افزود: اشکالاتی در قراردادها و نحوه پرداخت‌های پروژه وجود دارد.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار