کد خبر: ۷۶۱۰۲
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۶
کرمانشاه- نشست ویژه تحلیل و بررسی کتاب‌های جشنواره رضوی در کرمانشاه با حضور چهره‌های فرهنگی و مذهبی استان برگزار شد.

به گزارش آرانیوز:، نشست مجازی تحلیل و بررسی کتاب «پرسش ها و پاسخ‌های دانشجویی مهدویت» با حضور چهره‌های فرهنگی و مذهبی استان کرمانشاه حجت الاسلام محمدحسین اجرایی امام جمعه شهرستان هرسین و حجت الاسلام سید روح الله موسوی زمانی امام جمعه اسلام آباد غرب و کارشناسان امور کتابخانه های عمومی استان برگزار شد.

حجت الاسلام دکتر محمد حسین اجرایی در نشست تحلیل و بررسی کتاب «پرسش ها و پاسخ‌های دانشجویی مهدویت» اظهار کرد: کتاب «پرسش ها و پاسخ‌های دانشجویی مهدویت» کتابی جامع و کامل برای مطالعه است و اولین موضوع که قابل بیان است ضرورت پرداختن به مهدویت است و ما باید این موضوع را در اولویت یادگیری قرار دهیم و در زمانی که انسان بمیرد و امام زمان خود را نشناسد به مانند این است که در جاهلیت مرده است.

وی افزود: آیات زیبایی در قرآن کریم داریم که به وجود مقدس امام زمان (عج) اشاره دارد و خداوند وعده داده در زمان ظهور زمین در اختیار صالحان قرار می‌گیرد.

امام جمعه شهرستان هرسین تصریح کرد: یکی از برکات قیام امام عصر (عج) این است که در آن زمان علم بسیار پیشرفت می‌کند و این منطق و علم است که همه را متحول می‌کند و دل‌ها روشن می‌شود و اختلاف مذاهب از بین می‌رود.

حجت الاسلام سید روح الله زمانی موسوی نیز در ادامه این نشست اظهار کرد: رحیم کارگر نویسنده بسیار خوبی در کتب دینی است و آثار بسیاری در حوزه مهدویت دارد.

امام جمعه اسلام آباد غرب افزود: کتاب «پرسش ها و پاسخ‌های دانشجویی مهدویت» کتابی مفید و ارزشمند است و آثار زیادی در خصوص مهدویت داریم و موضوع مهدویت بسیار گسترده است و می‌توانیم نه تنها در آموزه‌های دینی و مذهبی بلکه در تمام زمینه‌ها از این آثار ارزشمند بهره بگیریم.

سوسن شمس الهی کارشناس منابع کتابخانه‌های استان کرمانشاه اظهار کرد: آنچه کتاب «پرسش و پاسخ‌های مهدویت» اثر رحیم کارگر را از انواع مشابه برجسته می‌سازد طبقه بندی موضوعی، توجه به شبهات و سوالات روز، پاسخگویی بلیغ و بر اساس نظرات علما و مراجع عظام است.

وی افزود: لازم به ذکر است، این کتاب‌ها در عین حال اینکه دانشجویی نام گرفته اما برای هر ذهن پرسشگر و برای پاسخ به شبهات در اکثر محیط‌ها مناسب است.

کارشناس منابع کتابخانه های استان کرمانشاه تصریح کرد: کتاب با نثر ساده و روان با جواب‌های کوتاه و قابل فهم حق مطلب را به خوبی ادا می‌کند و استفاده از ارجاعات مستند و منابع موثق و هم چنین استفاده از بیانات مراجع عظام و صاحبان اندیشه و مذهب اعتبار کتاب را به خوبی نشان می‌دهد.

ونوس قادری کارشناس امور کتابخانه‌های استان کرمانشاه در خصوص تحلیل کتاب «پرسش ها و پاسخ‌های دانشجویی مهدویت»، بیان کرد: با توجه به اینکه سوالات جامعی از هر مبحث انتخاب شده است، نوع سوالات به شکلی است که با هم همپوشانی مفهومی نداشته و مسائل مهم دوران ظهور را به خوبی تبیین می‌کند.

وی انتخاب منابع معتبر از بین صدها منبع موجود در تدوین کتاب را نقطه قوت کتاب دانست و افزود: این نشان دانش تخصصی نویسنده در زمینه مهدویت است.

نظرشما
پربازدیدها