کد خبر: ۷۶۰۸۴
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۷
رئیس جمهور گفت: مسئله معیشت مردم دغدغه روزانه و هر ساعت من است و من قیمت‌ها را رصد می‌کنم، به‌ویژه مواد خوراکی را دائما رصد کرده و با وزرا جلسه دارم و پیگیری می‌کنم.

به گزارش آرانیوز، سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور،‌ شامگاه دوشنبه (۲۶مهرماه) در گفت‌وگوی تلویزیونی با مردم اظهار داشت: امروز با گذشت مدت کوتاهی در دز اول بیش از ۷۰ درصد واکسن دریافت کردند و امیدواریم که قبل از فرارسیدن فصل سرما به همین میزان واکسن زده باشند تا از مردم صیانت شود.

وی افزود:‌ در ستاد کرونا بحث‌ها این بوده که در موضوع کرونا از انفعال خارج شویم و حالت فعال پیدا کنیم که هم در واکسیناسیون و هم در کادر درمانی و دانشگاه ها و بخش های مختلف اعم از بسیج و سازمان های مختلف  فعال شویم و باید پیش‌بینی ها و پیشگیری های لازم را دشته باشیم و باید کسانی که حتی دو دز زده اند اصول بهداشتی را رعایت کنند و رعایت اصول برای همگان ضرورت دارد.

* همه مردم را به تزریق واکسن دعوت می‌کنم

رئیسی با تاکید بر اینکه کسانی که واکسن نزده اند حتما واکسن بزنند، بیان داشت: بنای ما این است و به رسانه ملی و بخش های دارای نفوذ کشور گفته ایم که از جایگاه خودشان برای توجیه و اقناع مردم استفاده کنند و باید مردم را در زمینه واکسن اقناع کنیم.

وی در پاسخ به سوالی درمورد شاخص‌های اقتصاد کلان کشور و التهابات اقتصادی ناشی از تورم بسیار بالا و برنامه دولت برای مهار تورم تصریح کرد: معیشت و سفره مردم دغدغه روزانه و هر ساعت من است و روزانه ساعتی وضعیت قیمت ها را به ویژه قیمت مواد خوراکی را رصد می‌کنم و با وزرا و صاحبنظران اقتصادی صحبت می‌کنم تا تورم کنترل شود.

رئیس جمهور افزود: همیشه احساس می‌کنم که در کنار سفره اقشار کم درآمد و محروم هستم و سختی‌شان را احساس می‌کنم ولی این شرایط آثار تورمی تصمیمات قبل است که امروز در بازار و سفره مردم می‌بینیم و تصمیمات امروز ما در آینده در زندگی مردم جلوه خواهد داشت.

بیش از ۷۰ درصد مردم دز نخست واکسن کرونا را دریافت کردند/ معیشت مردم دغدغه روزانه من است/ شرایط امروز آثار تصمیمات قبل است /از بانک مرکزی هیچ استقراضی نداشتیم

* استقراض از بانک مرکزی تورم‌زا است

رئیس جمهور با اشاره به استقراض از بانک مرکزی بیان داشت: استقراض از بانک مرکزی تورم‌زا است و پایه پولی را بالا می‌برد و ما در شهریور پیگیری و تلاش کردیم که بدون استقراض از بانک مرکزی پرداخت‌ها را انجام دهیم و به لطف خدا این کار در شهوریورماه ممکن شد و در مهر ماه هم این اتفاق خواهد افتاد.

رئیسی با بیان اینکه بودجه سال ۱۴۰۱ را باید بدون کسری و واقعی ببندیم و اصلاح ساختار بودجه شود، گفت:‌ سال ۱۴۰۱ وقت مناسبی است که اصلاحات مهمی در بودجه اتفاق بیفتد و دوم اینکه افزایش‌ها به سمت افراد کم درآمد برود و افزایش‌ها پلکانی شود و هزینه دستگاه ها پایش شود.

وی ادامه داد:  ویژگی‌های نظام بودجه ریزی در نشست‌های آینده به استحضار مردم و مسئولین بخش‌های مختلف خواهد رسید.

 
 
 

* در بحث ارز ۴۲۰۰ تومانی پولی که باید به جیب مردم برود دست چند دلال رفته است

رئیس جمهور با اشاره به ارز ۴۲۰۰ تومانی خاطرنشان کرد: تا امروز جلسات مختلفی در ستاد اقتصادی دولت داشتیم و در این مورد بررسی های لازم را انجام می‌دهیم و با اقتصاددانان خارج از دولت بحث شده است.

رئیسی تاکید کرد: در این حوزه پولی که باید به جیب مردم برود دست چند دلال در کشور رفته است و همه به این واقفند و باید آن را اصلاح کنیم تا این پول به جیب مردم برود ولی این کار را با غافلگیری دنبال نمی کنیم و مردم را بی اطلاع نمی گذاریم و شوک به بازار و اقتصاد وارد نمی‌کنیم و کار با یک اتقان و همه جانبه انجام می شود و این اصلاح از برنامه های دولت است و دنبال می شود و در وقت مناسب مراتب را به اطلاع مردم خواهیم رساند چون مشارکت مردم شرط موفقیت دولت است

منبع: مشرق
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار