کد خبر: ۷۶۰۵۹
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۱
سنندج- نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص وحدت بین اقوام و مذاهب اسلامی در کشور باید معیار حرکت مسئولان باشد.

به گزارش آرانیوز:حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی روز دوشنبه در دیدار با جمعی از علما و روحانیون اهل سنت منطقه کردستان در سنندج اظهار کرد: باید در کشور همواره به ندای وحدت و همدلی توجه کنیم و مواضع رهبر انقلاب در این راستا مدنظر باشد.

وی افزود: برافراشتن پرچم دین هدف اصلی طلبگی و تحصیل در حوزه علوم دینی است لذا طلاب و علمای دینی نباید به غیر آن به دنبال هدف دیگری باشند.

نماینده ولی فقیه در کردستان تصریح کرد: همه ما به مشکلات معیشتی طلاب و روحانیون کردستانی واقف هستیم اما این بزرگواران با وجود این دغدغه بزرگ همواره در خط مقدم روشنگری و هدایت افکار عمومی به مسیر درست تلاش کرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی افزود: محبت اساس وحدت اسلامی است و پیامبر اکرم (ص) در این مسیر الگوی همیشگی ماست.

وی خاطرنشان کرد: جنایات و کشتارهایی که در کشورهای منطقه ما به وقوع می‌پیوندد همگی با حمایت دشمنان اسلام و با هدف تخریب وحدت و انسجام بین امت اسلامی صورت می‌گیرد و تنها راهکار مقابله با این توطئه‌ها، بصیرت دینی و روشنگری در جامعه است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان در ادامه سخنان خود بر تقویت امور آموزشی و برنامه ریزی در راستای کاهش دغدغه‌های معیشتی طلاب و روحانیون استان تأکید کرد و گفت: در ماه‌های آینده مدارس علوم دینی در شهرهای سنندج، سقز و مریوان راه اندازی خواهد شد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار