کد خبر: ۷۶۰۵۸
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۰
سنندج- نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: درست است که این استان از لحاظ زیرساختی ضعیف است اما نباید از لفظ محرومیت برای آن استفاده کرد چون موجب دلسردی مردم می شود.

به گزارش آرانیوز:حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی یکشنبه شب در همایش تجلیل از فعالان اقتصادی استان کردستان در سنندج اظهار کرد: تلاش‌های صنعت گران استان را در راستای توسعه اشتغال و بالابردن شاخص‌های اقتصادی در این خطه از میهن اسلامی ارج می نهیم.

وی افزود: میزان اشتغال زایی صنایع و معادن استان امیدوارکننده است و جمع‌شدن این افراد در اینجا به معنی راضی بودن از تلاشی است که انجام شده است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان تصریح کرد: درست است کردستان از لحاظ زیرساختی محروم است ولی نباید این محروم بودن همواره تکرار شود چون حس سرخوردگی به مردم تزریق می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورذهبی افزود: اگر مقصد در امور فرهنگی دور است به معنای کار نکردن نیست لذا باید از عنوان محروم برای استان کردستان پرهیز شود.

وی خاطرنشان کرد: هنوز تا نقطه مطلوب فاصله داریم چرا که کردستان دارای ظرفیت‌های ویژه ای برای توسعه است و با تکیه بر این ظرفیت‌ها می‌توان رونق اقتصادی منطقه را مشاهده کرد.

تزریق ۱۰۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات به حوزه تولید کردستان

استاندار کردستان نیز در این مراسم اظهار کرد: سال گذشته ۱۰۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات به بخش تولید در استان تزریق شده است و این روند در سال جاری نیز تداوم دارد.

بهمن مرادنیا افزود: اقداماتی هم در بخش زیرساخت‌ها به منظور رفاه حال سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان انجام شده است که از جمله آنها می‌توان به راه آهن همدان-سنندج و فرودگاه سقز اشاره کرد که با بهره برداری از این پروژه‌ها زیرساخت‌های مهمی ایجاد خواهد شد.

وی در ادامه سخنان خود از بازار اقلیم کردستان عراق به عنوان فرصتی مهم برای توسعه تولیدات صادرات محور در استان نام برد و گفت: تولیدکنندگان و سرمایه گذاران با رصد ذائقه مردم در اقلیم کردستان عراق می‌توانند کسب و کار خود را گسترش دهند.

وی همچنین از مطرح شدن اساسنامه منطقه آزاد بانه و مریوان در هیأت دولت خبر داد و گفت: اجرای این طرح روند توسعه استان را تسریع خواهد داد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار