کد خبر: ۷۶۰۵۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۶
قم- مدیرکل استاندارد قم با اشاره به نظارت این اداره کل بر دو بخش کالا و خدمات قم گفت: ۴۰۰ واحد صنعتی و ۱۳۰۰ کالا تحت نظارت اداره کل استاندارد قم هستند.

به گزارش آرانیوز:مجید آوری فرد پیش از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران با تبریک ایام ربیع‌الاول و روز جهانی استاندارد گفت: شعار امسال روز جهانی استاندارد، چشم انداز مشترک برای جهانی بهتر است.

وی با اشاره به اینکه کالا یا خدماتی که می‌خواهد نشان استاندارد دریافت کند باید دارای کیفیت قابل قبول باشد و نه اینکه حداقل کیفیت را داشته باشد افزود: معیار استاندارد در ایران مطابق با استانداردهای جهانی است.

مدیرکل استاندارد قم تصریح کرد: استاندارد در استان قم بر دو بخش کالا و خدمات نظارت دارد.

آوری فرد با اشاره به نقش مهم بخش خدمات در کار اداره استاندارد گفت: تمامی آسانسورها، شهربازی‌های، مهد کودک‌ها، خانه‌های بازی و جایگاه‌های سوخت موظف به دریافت نشان استاندارد هستند.

به گفته این مسئول، همچنین در استان قم ۴۰۰ واحد صنعتی و ۱۳۰۰ کالا تحت نظارت اداره استاندارد قم هستند.

وی همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر درباره استاندارد سازی آسانسورهای قم افزود: ساختمان‌های نوساز قبل از گرفتن پایان کار ملزم به دریافت استاندارد آسانسور خود هستند.

مدیرکل استاندارد قم همچنین با اشاره به لزوم استاندارد بود آسانسورهای مراکز عمومی نظیر ادارات، بیمارستانها و مراکز تجاری گفت: خوشبختانه ۹۵ درصد از آسانسورهای بخش عمومی استان قم دارای مجوز استاندارد هستند.

آوری فرد همچنین تصریح کرد: در مدت شیوع کرونا سخت‌گیری کمتری نسبت به هتل‌ها و مراکز اقامتی صورت گرفت زیرا بسیاری از این واحدها تعطیل بودند اما از چند روز گذشته سخت گیریها تشدید شده است و حتی منجر به پلمپ چند واحد اقامتی گردید، همچنین باید گفت بالای ۷۰ درصد از آسانسورهای هتل‌ها استاندارد لازم را دارا هستند.

وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر راه اندازی دفاتر اداره کل استاندارد استان قم در شهرستان‌های جدیدالتاسیس استان گفت: تأسیس دفاتر اداره استاندارد بر اساس نیازهای منطقه است به گونه‌ای که دفتر این اداره کل در منطقه سلفچگان دایر است و اگر در شهرستان‌های جدید نیازی احساس شود دفاتر اداره استاندارد نیز افتتاح خواهد شد.

مدیرکل استاندارد قم در انتها گزارشی از عملکرد سال گذشته و شش ماهه نخست سال جاری اداره کل استاندارد قم را ارائه کرد.

بر اساس این گزارش در سال گذشته بازرسان این اداره کل ۳۷۸ اخطار و تذکر به واحدهای متخلف دادند و ۱۷ شکایت مردمی بررسی شد و ۲۷ مورد نیز علیه واحدهای متخلف اعلام جرم شد. که بیشترین شکایات علیه لوازم برقی، لوازم خانگی و لاستیک خودرو بود.

آوری فرد همچنین گفت: در ۶ ماهه نخست امسال نیز ۱۴۴ اخطار به واحدهای متخلف داده شد، ۸ مورد رسیدگی به شکایات مردمی نیز بوده است.

وی همچنین افزود: ۳ مورد اعلام جرم علیه واحدهای متخلف شده است و ۳۹ مورد توبیخ و جمع آوری کالاهای غیر استاندارد نیز در شش ماهه نخست سال جاری انجام شده است.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار