کد خبر: ۷۶۰۴۰
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۸
بجنورد- استاندار خراسان شمالی با تاکید بر اینکه زیرساخت های روستایی در استان رشد داشته است، گفت: بنا نیست دولت در روستاها صنایع فرآوری محصولات کشاورزی ایجاد کند زیرا این وظیفه خود مردم است.

به گزارش آرانیوز:محمد علی شجاعی پیش از ظهر دو شنبه در همایش روز ملی روستا و عشایر خراسان شمالی که در سالن داریوش بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: اگر علی رغم آمار ارائه شده از سوی مسئولان باز هم مردم گلایه می‌کنند به علت آن است که مردم نتایج آمار را در سفره خود نمی‌بینند.

استاندار خراسان شمالی با تاکید بر اینکه مردم خود باید به فکر توسعه استان خود باشند، گفت: بیان مشکلات دردی را دوا نمی‌کند بلکه باید از طریق انسجام داخلی، امکانات و بودجه بیشتری را برای استان به دست آوریم.

وی افزود: امروز نمی‌توان حرف از توسعه استان زد اما به کشاورزی و روستاهای خراسان شمالی توجه نداشت و از سوی دیگر این استان هر چه را که برای پیشرفت باید داشته باشد را دارد.

شجاعی از بهبود زیرساخت‌های روستایی طی سال‌های اخیر خبر داد و گفت: افزایش ضریب اینترنت و بیمه روستایی از جمله این اقدامات است.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی با اشاره به ظرفیت‌های استان، آن‌ها را واضح دانست و بیان کرد: باید بر اساس همین ظرفیت‌ها برنامه‌ریزی کنیم و مردم در این بین نقش دارند زیرا بنا نیست دولت صنایع فرآوری محصولات کشاورزی ایجاد کند.

وی در انتها گفت: توسعه همه جانبه مستلزم توجه به روستاها و بخش کشاورزی است و غفلت از این موضوع موجب جا ماندن نیمی از جمعیت استان از قطار توسعه خواهد شد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار