کد خبر: ۷۶۰۳۸
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۹
مشهد ـ رئیس ستاد گرامیداشت هفته وحدت خراسان رضوی گفت: طی هفته وحدت ۳۰ عنوان در استان خراسان رضوی برگزار می شود.

به گزارش آرانیوز:حجت‌الاسلام علیرضا جوانشیری پیش از ظهر یک‌شنبه در نشست خبری تشریح برنامه‌های هفته وحدت در خراسان رضوی که در دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان برگزار شد، با بیان این‌که ۳٠ عنوان برنامه در این هفته در سطح استان خراسان رضوی اجرا می‌شود، اظهار کرد: وحدت، ضرورت غیرقابل انکار در زندگی دیروز، امروز و فردای ماست و هر امتی که به سرافرازی می‌اندیشد، باید به وحدت و همگرایی نیز بیاندیشد.

وی به نقش کلیدی وحدت در تمدن‌سازی اسلامی اشاره کرد و افزود: تمدن‌سازی اسلامی به‌عنوان یک اقدام حیاتی و راهبردی تنها از مجرای وحدت و اخوت بین مسلمین قابل اجراست.

رئیس ستاد بزرگداشت هفته وحدت در خراسان رضوی به دغدغه قلبی و اعتقادی رهبر معظم انقلاب نسبت به مقوله وحدت اشاره کرد و افزود: نگاه ایشان نسبت به وحدت، «قلبی و عمیق» است و این تکلیف همه ما را روشن می‌کند، همه ما در این حوزه وظیفه و تکلیف داریم و اصحاب رسانه نیز می‌توانند در راستای تحکیم وحدت بین مذاهب اسلامی و ایجاد وحدت در بدنه اجتماعی امت اسلامی مؤثر باشند.

وی بر نقش و جایگاه خراسان رضوی در استحکام ریشه وحدت اشاره کرد و گفت: خراسان از قدیم مهد اخوت، برادری و همدلی و هم‌افزایی بوده و وجود عالمان هوشیار و با بصیرت در خراسان، یک ظرفیت بسیار مهم و اساسی در راستای تحقق راهبرد عملیاتی وحدت است.

جوانشیری گفت: در چند سال اخیر مسئولیت اجرای برنامه‌های هفته وحدت با دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان بوده و امسال نیز بر همین اساس برنامه‌ریزی‌های وسیع و گسترده‌ای انجام شده تا همه ظرفیت‌های استان پای کار بیایند و برنامه‌ها با بهترین کیفیت و کمیت برگزار شود.

وی یادآور شد: البته از موضوع کرونا نیز غفلت نشده و در تمام برنامه‌ها، هماهنگی لازم با متخصصین دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شده است.

رئیس ستاد بزرگداشت هفته وحدت در خراسان رضوی در تشریح برنامه‌های هفته وحدت در خراسان رضوی، از برگزاری جشن‌های متعدد در سطح استان خبر داد و افزود: بخش مهمی از برنامه‌های هفته وحدت در قالب جشن و حول محور میلاد رسول رحمت، پیامبر اکرم (ص) است که این جشن‌ها در اقصی نقاط استان برگزار می‌شود.

وی به برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی علمای شیعه و سنی به‌صورت وبیناری و حضوری در شهرستان‌های تلفیقی استان اشاره کرد و ادامه داد: این نشست‌ها در مقیاس‌های شهرستانی، استانی و کشوری به دو صورت حضوری و وبیناری برگزار می‌شود.

جوانشیری افزود: همایش محوری گرامیداشت هفته وحدت با حضور علمای شیعه و اهل سنت، یادواره شهدای وحدت، محافل انس با قرآن، مسابقات و جشنواره‌های فرهنگی هنری، برنامه‌های رسانه‌ای، اعزام مبلغ به نقاط مختلف استان، تجلیل از چهره‌های ماندگار تقریب و برنامه‌های خانواده محور با موضوع تقریب، از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده برای دهه وحدت در استان خراسان رضوی به شمار می‌رود.

گفتنی است؛ در این نشست مولوی مصطفی زیتونی مدیر حوزه علمیه «خلفای راشدین» در محمودآباد تربت جام، مولوی امان‌الله برزگر امام جمعه بخش سمیع‌آباد تربت جام و دکتر حسین جامی‌الاحمدی از حوزه علمیه احمدیه تربت جام در سخنانی پیرامون ضرورت و اهمیت توجه به مقوله وحدت، از اقدامات هوشمندانه حضرت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب در این راستا تجلیل کردند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار