کد خبر: ۷۶۰۳۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۸
مشهد- مدیر کل فرهنگی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور گفت: برای سومین سال، مشهد مقدس میزبان مسابقات قرآنی مدهامتان سراسر کشور خواهد بود.

به گزارش آرانیوز:مجتبی میرزایی پیش از ظهر دوشنبه در نشست خبری «مسابقات سراسری قرآنی مدهامتان» که در مجتمع ولایت مشهد برگزار شد، با بیان این‌که مشهد برای سومین بار میزبان این مسابقات است، اظهار کرد: مسابقات قرآنی «ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور» با سابقه‌ای چهارده ساله در برگزاری مسابقات قرآنی، موضوع برنامه‌ریزی و هماهنگی فعالیت‌های قرآنی کانون‌های مساجد کشور را در دستور کار قرار داده و برگزاری این مسابقات را به‌عنوان یکی از فعالیت‌های مبنایی و استراتژیک خود دنبال می‌کند.

وی با اشاره به این‌که محوری‌ترین برنامه رقابتی اعضای کانون‌های مساجد، مسابقات قرآنی مدهامتان است، ادامه داد: با توجه به شرایط کرونایی و اقتضائات موجود، این دوره حضوری و با رعایت تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود و نقطه افتراق این مسابقات با دوره‌های قبل، برگزاری مسابقات غیر حضوری در شهرستان‌ها است.

مدیر کل فرهنگی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور به شرکت بیش ۱۲ هزار و ۷۰۰ نفر در مسابقات شهرستانی اشاره و خاطرنشان کرد: از ۱۲ هزار و ۷۲۰ نفر شرکت کننده در سطح کشور، ۶۵۲ نفر در مرحله استانی در رشته‌های مختلف پذیرفته شدند که از آنان تجلیل به عمل آمد و در نهایت با توجه به شرایط کرونایی، از ۸۷ نفر برای شرکت در مسابقات کشوری که به صورت حضوری برگزار می‌شود، دعوت به عمل آمد.

وی با بیان این‌که هیئت داوران در دورهای گذشته بین‌المللی و ملی بودند، گفت: ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآنی کشور در دوره‌های اخیر نظارت مسابقات مدهامتان را انجام داده‌اند که در چهاردهمین دوره این مسابقات، برادران پنج استاد از استان‌های تهران، آذربایجان شرقی و غربی، خراسان رضوی و بوشهر در بخش برادران و چهار استاد از استان‌های خراسان رضوی، اصفهان و تهران در بخش خواهران به داوری می‌پردازند.

میرزایی افزود: مسابقات در دو بخش زیر شانزده سال و بالای شانزده سال برگزار می‌شود که با توجه به شرایط کرونایی، بُعد مسافت، دشواری استقرار خانواده‌ها و دغدغه‌های آنان، در مرحله کشوری مسابقات زیر شانزده سال انجام نمی‌گیرد.

در ادامه این نشست، محمد ابدالی نیز گفت: این دوره از مسابقات از تاریخ بیست و هفتم مهرماه تا بیست و نهم این ماه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: شرکت‌کنندگان در این دوره از مسابقات در ۹ رشته اذان، تلاوت نور، حفظ کل، قرائت تقریبی و قرائت، تحقیق، حفظ جز سی قرآن، مکبری، نقاشی و آیات رقابت کردند.

دبیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد خراسان رضوی با اشاره به این‌که در دوره‌های قبل، بیش از سیصد شرکت‌کننده نهایی حضور داشتند، اظهار کرد: در این دوره ۸۷ نفر برگزیدگان نهایی به‌صورت حضوری در مسابقات شرکت می‌کنند که بیشترین شرکت‌کننده از استان خراسان رضوی بوده و بعد از آن، استان‌های یزد، تهران، گیلان و اصفهان قرار دارند.

وی با تأکید بر رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی در این مسابقات، گفت: از شرکت‌کنندگان خواسته شده علاوه بر دریافت حداقل یک دز واکسن کرونا، تست کرونا داده باشند و علاوه بر آن، از هلال احمر نیز درخواست شده که در مسابقات حضور داشته باشند.

ابدالی گفت: ۲۶ هزار کانون فرهنگی در مساجد کل کشور وجود دارد که از این تعداد، هزار و ۶۲۰ کانون در خراسان رضوی فعال است که ۴۱۱ کانون در مشهد فعالیت می‌کنند.

وی با بیان این‌که یک سوم مساجد استان کانون فرهنگی دارند، اظهار کرد: امام مسجد، مدیر مسجد است و باید تعامل خوبی با مردم داشته باشد و همین کانون‌های فرهنگی در ایام کرونا، افراد بی‌بضاعت را شناسایی کرده و در قالب «کمک مؤمنانه» به آنان یاری رساندند که تاکنون بیش از دوازده هزار بسته گوشت یک کیلو گرمی بین نیازمندان توزیع شده است

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار