کد خبر: ۷۵۸۷۱
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۷
کرج - رئیس هیئت ورزش‌های همگانی استان البرز گفت: فدراسیون ورزش‌های همگانی اقدام به اجرای پویش ملی به نام لیگ تندرستی ایران کرده است که این پویش در البرز نیز اجرا می‌شود.

به گزارش آرانیوز:علیرضا رحمتی اظهار کرد: فدراسیون ورزش‌های همگانی پویش ملی در سطح کشور به نام لیگ تندرستی ایران از شنبه ۲۴ مهر ماه تا ۲۴ آذرماه با هدف کاهش کم‌تحرکی جامعه راه‌اندازی کرده است.

وی بیان کرد: برگزاری لیگ تندرستی از جذاب‌ترین رویدادهای فدراسیون ورزش‌های همگانی محسوب می‌شود.

حضور بیش از ۳۰ هیئت استانی و ۴۰۰ شهرستان در لیگ تندرستی ایران

رئیس هیئت ورزش‌های همگانی استان البرز با بیان اینکه بیش از ۳۰ هیئت استانی و ۴۰۰ شهرستان در این لیگ شرکت دارند، تصریح کرد: بر این اساس تمام مردم در شهرها و روستاها امکان شرکت در این لیگ دارند.

وی با اشاره به شرایط کنونی جامعه از جمله کم‌تحرکی و کرونا خاطرنشان کرد: از طرفی افزایش مرگ و میر ناشی از بیماری‌های غیر واگیردار که با سیستم قلبی و عروقی، چاقی، دیابت و کبد چرب مرتبط هستند، باعث شده فدراسیون ورزش‌های همگانی این پویش را در سطح کشور راه‌اندازی کند.

رحمتی با اشاره به هدف این پویش که ایجاد گفتمان همگانی در سطح کشور و بالابردن میزان فعالیت بدنی در میان عموم مردم است، گفت: ایجاد علاقه‌مندی در افراد جامعه به فعالیت‌های ورزشی، مشارکت حداکثری افراد جامعه، به‌کارگیری ظرفیت‌های دولتی و غیردولتی در توسعه هر چه بیشتر ورزش‌های همگانی جزو اهدافی است که این لیگ دنبال می‌کند.

وی اظهار کرد: علاقه‌مندان برای شرکت در پویش ملی لیگ تندرستی ایران به سایت irantandorosti.ir مراجعه و پس از آشنایی با سایت از تمرینات خود ۳۰ ثانیه ویدئو تهیه می‌کنند و آن را با کد مشخص در سایت ارسال تا یک امتیاز برای استان کسب کنند و از جوایز ارزنده لیگ تندرستی بهره‌مند شوند.

رئیس هیئت ورزش‌های همگانی استان البرز با بیان اینکه با توجه به جمعیت استان فیلم‌ها بررسی و امتیازبندی و جوایز نقدی اهدا می‌شود، تصریح کرد: ۴۸ میلیون تومان جایزه نقدی عزیزانی است که به صورت مستمر در آن شرکت می‌کنند به قید قرعه پرداخت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود، سازمان‌هایی مانند آموزش و پرورش، بسیج، دانشگاهیان، بهداشت و درمان، زندان‌ها و سازمان‌های هم نظیری که در این زمینه فعالیت دارند، در این رویداد شرکت کنند.

رحمتی با بیان اینکه برنامه‌های آتی ما توسعه ورزش‌های همگانی به صورت پایدار در سطح استان البرز است، متذکر شد: امیدواریم با همکاری سایر دستگاه‌ها به ویژه رسانه‌ها این اتفاق مهم را رقم بزنیم.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار