کد خبر: ۷۵۸۶۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۶
اصفهان - عضو هیأت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت اصفهان از برگزاری سومین دوره مسابقات آزاد کشوری نماچینی آجر در اصفهان خبر داد.

به گزارش آرانیوز:رضا چینی ظهر شنبه در نشست خبری سومین دوره مسابقات آزاد کشوری آجر نماچین در کشور ما به اندازه کافی به آموزش مهارت پرداخته نشده است، اظهار داشت: امروز در بین بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاهی نیز کمتر افرادی مهارت دارند و نیاز است که جوانان ما به مهارت برسند، از این رو در سه سال اخیر که با سازمان فنی و حرفه‌ای اصفهان همکاری می‌کنیم با دریافت مجوز توانستیم در سراسر ایران ۲۲ نمایندگی برای آموزش مهارت ایجاد کنیم و سال گذشته متعهد به ۲۰ هزار ساعت آموزش بودیم که ۸۰ درصد آن تحقق یافت زیرا آموزش مهارتی با سیستم راه دور مسیر نبود.

وی با بیان اینکه امروز طرف‌های خارجی از آلمان برای همکاری و آموزش در این زمینه اعلام آمادگی کردند که به عنوان مربی وارد شوند، ادامه داد: امروز میزان حقوق و مزایا در کشورهای خارجی بالاست اما نیاز به پرسنل مهارتی بیشتر دارند که از این رو اگر افراد آموزش ببینند برای تأمین نیروی مهارتی داخل و خارج کشور بسیار مفید است و برای افرادی که آموزش کافی ببیند و آمادگی کار داشته باشند قطعاً کار وجود دارد.

عضو هیأت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت اصفهان با اشاره به برنامه دولت سیزدهم برای ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی، ابراز داشت: طبق این برنامه می‌توان برآورد کرد روزانه به پنج میلیون نیروی مهارتی در بخش نماکاری نیاز است.

چینی با اشاره به اینکه مصرف انرژی در کشورمان بین دو و نیم تا سه برابر میانگین جهانی است، افزود: یکی از دلایل پرت انرژی از دیوارهای پیرامون ساختمان است که در کشورهای پیشرفته با استفاده از نما یک فاصله هوایی را عایق سازی می‌کنند، از این رو در شرایطی که در کشور با مشکلات کمبود انرژی مواجه هستیم، کاهش مصرف انرژی انتخاب نیست الزام است و استفاده از نمای خشک جهت بهینه سازی مصرف انرژی را ضروری می‌سازد.

عضو هیأت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت اصفهان با بیان اینکه در دو سال گذشته مهارت و روش‌های صحیح نماکاری و استفاده از چسب آجر آموزش داده شد، اضافه کرد: شرکت کنندگان در دوره مهارت نماکاری افراد تحصیل کرده دانشگاهی بودند و اکنون کار اجرایی انجام می‌دهند که از ۳۶ شرکت کننده در این دوره ۶ نفر خانم با مدرک مهندس معماری و از استان‌های مختلف بودند که اکنون روی داربست کار می‌کنند.

استفاده از چسب آجر برای نمای ساختمان حامی محیط زیست است

چینی با اشاره به اینکه آموزش استفاده از چسب نما به جای ملات آجری به حفظ محیط‌زیست کمک کرده و مواد کمتری نیاز دارد، اضافه کرد: روش آموزشی سوم، آموزش نماچینی آجر به روش خشک در راستای استفاده بهینه انرژی است که در سال جاری در سراسر ایران آموزش می‌دهیم و از سراسر کشور امکان شرکت در این دوره وجود دارد.

وی با بیان اینکه ایران به کشورهای کانادا، آسیای میانه و اروپا آجر صادر می‌کند، افزود: واحدهای مسکونی در استان اصفهان غیر از زمستان مجموعاً ۱۷ میلیون مترمکعب در روز مصرف گاز دارند که در فصل سرما به روزانه ۵۰ میلیون مترمکعب می‌رسد و آلایندگی هوای شهر را به دنبال دارد.

عضو هیأت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت اصفهان با اشاره به اینکه یکی از بهترین راهکارها استفاده از روش‌های صحیح ساختمان سازی برای جلوگیری از پرت انرژی و کمک به شرایط زیست محیطی کشور است، خاطرنشان کرد: هفته گذشته در تبریز ۱۶ ساعت بالغ بر ۲۰۰ نفر آموزش نماچینی به روش خشک را آموزش دیدند و آمادگی داریم این مهارت را به دانشجویان آموزش دهیم.

صنعتی شدن ساختمان سازی ضروری است

وی با بیان اینکه صنعتی شدن ساختمان سازی ضروری است، افزود: امروزه احداث ساختمان دستکم یک سال و نیم تا دو سال طول می‌کشد که برای بهبود گردش مالی ساختمان‌سازی باید به کمتر از شش ماه کاهش یابد.

چینی با اشاره به اینکه آجرنمای تولید شده دارای استاندارد هفت ایران، کاست روسیه و سی ای اروپا است، گفت: این آجرها در یک پروسه دمایی ۶۰ درجه روسیه و ایران و هم در مناطق خشک و داری رطوبت قابل استفاده است.

وی با اشاره به اینکه با تحریم‌ها روبرو هستیم، اضافه کرد: مجبور هستیم تحریم‌ها را دور بزنیم تا خود را به عنوان برند در آلمان و اسپانیا که مادر آجر دنیا به شمار می‌روند، مطرح کنیم زیرا ایران تولیدات معدنی خوبی دارد و بالغ بر ۷۰ رنگ آجر را بدون استفاده از رنگ دانه می‌توانیم تولید کنیم.

به گزارش مهر در این مراسم پوستر سومین دوره مسابقات آزاد کشوری نماچینی رونمایی شد. این دوره از مسابقات از ششم تا دوازدهم آبان ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های اصفهان برگزار می‌شود.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار