کد خبر: ۷۵۸۲۵
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۰
این روزها از وزارت امور اقتصادی و دارایی خبر می‌رسد که نامزدهای متعددی برای تصدی سازمان گمرک جمهوری اسلامی ایران مطرح هستند؛ از اولویت های امور در این وزارتخانه بررسی و انتخاب گزینه‌های اصلی توسط وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی می باشد.
علیرضا دشتانی متخصص،توانمند،مدیر جهادی و انقلابی  ایثارگر هشت سال دفاع مقدس آگاه به مسایل اقتصادی اجتماعی و بازرسی سابق  گمرکات  جمهوری اسلامی ایران و ناظرسابق  بزرگترین گمرکات کشور در هرمزگان در کارنامه دارند/مطالعه گری مردم و  کارکنان سازمان گمرکات  جمهوری اسلامی ایران  از دولت سیزدهم و خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی / دولت سیزدهم باید تحویلی اساسی وبنیادی  در ساختار اقتصادی کشور و نتایج آن درسبد معیشت مردم محسوس گردد/شایسته سالاری و  انتصاب فردی متخصص و دورن سازمانی با اشرافیت کامل به گمرکات جمهوری اسلامی ایران به مردم وهیات دولت معرفی کنند‌./ خدا حافظی میر اشرفی رئیس کل گمرک کشور در روزهای آینده قطعی شده است
 

به گزارش آرانیوز، این روزها از وزارت امور اقتصادی و دارایی خبر می‌رسد که نامزدهای متعددی برای تصدی سازمان گمرک جمهوری اسلامی ایران مطرح هستند؛ از اولویت های امور در این وزارتخانه بررسی و انتخاب گزینه‌های اصلی توسط وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی می باشد.

جالب توجه است که یکی از این گزینه ها فردی متخصص، مجرب، ایثارگر، متعهد و بومی سازمان گمرک جمهوری اسلامي ايران می باشد و اِشراف مطلوبی بر فضای سازمان گمرک و پیچیدگی‌های آن دارد که این امر باعث تمایز جدی ایشان با بقیه گزینه هاست.

متاسفانه سازمان گمرک جمهوری اسلامي ايران از نگاه برخی مسئولین و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی _خصوصاً افراد موثر در انتصابات یک سازمان معمولی مانند اغلب سازمان های غیر تخصصی دیگر است؛ غافل از آنکه این سازمان دارای پیچیدگی‌ها، چالش‌ها، مناسبات و شاخص‌های منحصر به‌ فرد می باشد.
این موضوع نشانگر آنست که افراد موثر در انتصابات به هیچ وجه اطلاعی از بدنه سازمان های تخصصی ندارند.
آنها نمی‌دانند کار مدیریتی در سازمان گمرک جمهوری اسلامی ایران ویژگی‌ها و مولفه‌های خاصی را در بر دارد که در نوع خود کم‌نظیر و حتی بی‌نظیر است.

به همین جهت از شخص وزیر محترم و افراد موثر مانند آقای دکتر احمد توکلی و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و دیگر تصمیم گیرندگان در حوزه اقتصادی کشور تقاضای جدی و مطالبه‌ای فراگیر به عمل می آید تا مدیرانی متخصص و درون سازمانی با اشرافیت کامل به سازمان برای اداره سازمان گمرک جمهوری اسلامی ایران به مردم و هیات دولت معرفی نمایند.

با احترام به نظر و تصمیمات وزیر محترم اقتصاد و دارایی و برخی نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و افراد موثر در معرفی روسای سازمان های اقتصادی کشور و همچنین به تمامی گزینه های تصدی مسئولیت گمرک جمهوری اسلامی ایران، شایان ذکر است حضرات بایست توجه داشته باشند با اینگونه لابی گری ها که موجب تحمیل خسارات و تضعیف توان یک سازمان میشود ، با انتصاب یک فرد خارج از سازمان گمرک جمهوری اسلامی ایران دیگر مجال و معرکه‌ای برای کسب تجربه مدیران درون سازمانی نیست و بعلاوه مانع رشد این مدیران و شایسته سالاری در انتخاب مدیران ارشد کشوری میشود.

این سازمان دارای ویژگی‌های منحصر به فرد و بعضاً عجیب و غریب و تخصصی است که نیازمند حضور ریاست کل درون سازمانی و متعاقب آن انتصاب و انتخاب مدیران توانمند کاردان در زیر مجموعه است.

سازمان گمرک جمهوری اسلامي ایران نبایست محل گذر و یا بلیط برنده برخی افراد و جریانات برای رسیدن به مقاصد جناحی و گروهی باشد.*

آقایان تصمیم گیر و تاثير گذار در مجلس شورای اسلامی - دولت محترم - وزارت اقتصاد و داریی باید توجه داشته باشند:
انتصاب هر فردی خارج از بدنه گمرک جمهوری اسلامی استقلال و احترام به توانمندی‌های کارکنان و مدیران صدیق و سالم این سازمان را زیر سوال می برد.

و یک جا می بایست به این روش غلط مدیرگزینی و انتصابات خارج از سازمان‌ها که اغلب زمینه ساز تخلفات و نفوذ است پایان داده شود.

از روزی که این سازمان مستقل شود بمعنای اینکه ظل سایه جناح ها و لابی ها نباشد ، مطمئناً امید به رفع فساد در این سازمان با اعتماد به مدیران و سالم سازی در بین کارکنان متعهد ارتقاء پیداخواهد نمود.*

با اعمال روش‌های غلط و متداول، انتظاری برای پیشرفت در مبادی اقتصاد و معیشت و سفره مردم پیش بینی نمی شود.

پر رنگ کردن برخی مفاسد ظاهری گذشته و سیاه نمایی و عدم اعتماد به بدنه گمرک جمهوری اسلامی روندی معکوس در پیشبرد اهداف دولت انقلابی حضرت آیت الله رئیسی است.

اعتماد به افراد متعهد، متخصص و درونی سازمان گمرک جمهوری اسلامي ایران ، نه تنها موجب توقف نمی شود بلکه موتور محرکی خواهد شد که سبب شکوفایی روزافزون در تمامی شاخص های رشد و تعالی فزاینده مجاری اقتصادی کشور و این سازمان خواهد بود.

حضرت آیت الله رئیسی و جناب آقای وزیر محترم اقتصاد و دارایی اذعان دارند که طی دو سال آینده می بایست تحولی اساسی و بنیادی در ساختار اقتصادی کشور شکل گیرد و نتایج آن در سبد معیشت مردم محسوس گردد.
همگان اعتقاد دارند در گام دوم انقلاب، دیگر فرصت آزمون و خطا گذشته است. و سازمان گمرک جمهوری اسلامی ایران در بین مبادی اقتصادی دیگر از اهمیت خاصی برخوردار بوده و همواره هجمه فراوانی با عنوان مبارزه با فساد به بدنه کارکنان که اغلب صدیق و سالم هستند وارد آمده است.
با ادامه روند انتصابات خارج از سازمانی، شاهد سلب اعتماد عمومی به مدیران و کارکنان این سازمان خواهیم بود.

گمرک جمهوری اسلامی محلی برای آزمون و خطای مدیران غیرسازمانی و غیرمتخصص نیست.
این وضع نابسامان باید در همین دولت انقلابی و با همین تفکر انقلابی جمع شده و سامان یابد.

حال که بر اساس شنیده‌ها روی میز وزیر محترم اقتصاد و دارایی چند گزینه وجود دارد،امیدواریم گزینه درونی سازمان گمرک جمهوری اسلامی ایران مانند:(علیرضا دشتانی) که فردی متخصص، توانمند، انقلابی، ایثارگر، آگاه به مسایل اقتصادی، اجتماعی، امنیتی و اجرایی است راهی پست ریاست کل این سازمان شود.

آیا عالی‌ترین مقام ساختمان خیابان باب همایون به صوراسرافیل تهران به این انتظار مردم و کارکنان صدیق بخش اقتصادی لبیک خواهد گفت؟؟؟*

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار