کد خبر: ۷۵۸۲۱
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۷
معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: نیروهای مسلح ما در سطح جهان بالنده هستند، جایگاه دارند و حرف برای گفتن دارند و کسی نمی‌تواند به راحتی توان دفاعی کشور را نادیده بگیرد.

به گزارش آرانیوز، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ارتش، امیر دریادار حبیب الله سیاری، معاون هماهنگ کننده ارتش به مناسبت ۲۴ مهرماه سالروز تاسیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به وابستگی و تحت سلطه استعمار بودن رژیم طاغوت، گفت: ارتش متشکل از جوانان این کشور است. یعنی فرزندان ما در یک جغرافیایی جمع شدند و سازمانی را به نام ارتش برای دفاع از کشور، شرف، ناموس، خانواده و تمامیت ارضی کشورشان تشکیل داده‌اند.

وی افزود: وقتی که این بدنه متوجه شود حرکت هیئت حاکمه کشور علیه منافع کشور و مردم و در مسیر تحقق اهداف سلطه گران است قطعاً به سمت مردم می‌آید چون بصیر و آگاه هستند.

معاون هماهنگ کننده ارتش اظهار داشت: اگر اینگونه نبود ما هم همچنان در مسیری بودیم که همه کشورهای تحت سلطه هنوز در آن حرکت می‌کنند، اما این نشانه بیداری مردم ایران است که قبل از انقلاب با وجود همه فشارهایی که بود، این تصمیم تاریخی را گرفتند. فرزندان این ملت که بدنه ارتش را تشکیل دادند، متوجه موضوع و هوشمند هستند و در جهتی حرکت می‌کنند که منافع کشورشان حفظ شود.

نقش ارتش در پیروزی انقلاب اسلامی بسیار بزرگ و ارزنده است

دریادار سیاری با تاکید بر اینکه نقش ارتش در پیروزی انقلاب اسلامی نقش بسیار بزرگی است، خاطرنشان کرد: تعدادی از افراد رده بالای ارتش که سرسپرده رژیم طاغوت بودند در مسیر منافع این رژیم حرکت می‌کردند اما بدنه ارتش متوجه موضوع شده بود و به دلایل مختلف از اجرای فرامین و دستوراتی که از آنجا نشأت می‌گرفت خودداری می‌کرد. قطعاً در تاریخ نوشته شده که کجاها دستور دادند و بدنه ارتش از اجرای آن خودداری کرده است.

وی ادامه داد: به مرور زمان در بدنه ارتش، نافرمانی‌ها شکل می‌گیرد و ارتش به سمت مردم حرکت و خواسته‌های آنها را دنبال می‌کند. می‌گویند که حکومت نظامی است اما نظامیان علیه مردم اقدام یا تیراندازی نمی‌کنند. خیلی از جاها که بعضی‌ها شهید شدند، کسانی به سمت مردم تیراندازی کردند که سرسپرده دستگاه طاغوت بودند و آمده بودند که این اتفاقات را رقم بزنند وگرنه بدنه ارتش همان بدنه‌ای بود که امام (ره) در سال ۴۲ فرمودند «سربازان من در گهواره هستند».

معاون هماهنگ کننده ارتش تصریح کرد: بدنه ارتش آگاه است و از مرجع تقلید خود تبعیت می‌کند و مردم و منافع کشور را می‌شناسد و اهمیت موضوع را می‌داند. ارتش قطعاً در پیروزی انقلاب نقش موثری داشته و تمام حرکاتی که انجام شده در پیروزی انقلاب موثر بوده است به ویژه زمانی که امام فرمودند سربازها پادگان‌ها را ترک کنند؛ البته سرباز به معنای عام و نه به معنای سربازان وظیفه، منظور امام، سربازانی از بالاترین تا پایین‌ترین رده بود.

دریادار سیاری اظهار داشت: وقتی امام چنین فتوایی دادند تمام کسانی که اسم‌شان سرباز است با تبعیت از مرجع تقلید خود پادگان‌ها را ترک کردند و اینها اثر بسیار بزرگی در پیروزی انقلاب داشت. شاید اگر تمام بدنه ارتش سرسپرده بود، پیروزی انقلاب خیلی با تاخیر انجام می‌شد اما چون ارتش در اختیار انقلاب بود و تفکر انقلابی در آن وجود داشت و حضور افرادی مثل شهیدان صیاد شیرازی، فلاحی و… باعث پیروزی انقلاب شد. بنابراین نقش ارتش در پیروزی انقلاب اسلامی نقش بسیار بزرگ و ارزنده‌ای است.

وی خاطرنشان کرد: به همین دلیل هم بعد از پیروزی انقلاب در کم‌ترین زمان ممکن حضرت امام (ره) دستور بزرگداشت روز ارتش را دادند. ۲۸ فروردین ۱۳۵۸ امام این دستور را دادند یعنی ۲ ماه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و آن چند موردی که امام درباره ارتش فرمودند؛ ارتش متعلق به ملت است، متعلق به نظام است، مردم از ارتش پشتیبانی کنند، ارتش با همه تجهیزات در خیابان‌ها رژه برود، مردم احترام ارتش را داشته باشند و این خیلی حرکت بزرگی بود.

معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: این نشان از نگاه عمیق حضرت امام است وگرنه در آن مقطع زمانی تمام تلاش ضدانقلاب این بود که به نوعی ارتش را ضعیف یا منحل کند. آنها ارتش بی طبقه توحیدی را مطرح می‌کردند، ارتش طاغوتی است، ارتش باید از بین برود، ارتش به درد نمی‌خورد و ضدانقلاب است و بسیاری از این جملات. علتش این بود که می‌خواستند تنها بازوی دفاعی انقلاب که کاملاً در اختیار امام قرار گرفته بود را از ایشان بگیرند و اگر انقلاب بازوی دفاعی خود را از دست می‌داد آسیب می‌دید چون در آن مقطع زمانی فقط کمیته‌ها شکل گرفته بود و هنوز سپاه و بسیج شکل نگرفته بود و تازه شروع به کار کرده بودند.

دریادار سیاری افزود: خداراشکر با آن نگاه تیزبین، بصیر و عمیق حضرت امام، ارتش حفظ شد و شکل گرفت و بعد از آن هم سپاه، بسیج و دیگر سازمان‌ها شکل گرفتند و در زمانی که نا آرامی‌ها اتفاق افتاده بود، با توان خوبی از انقلاب دفاع کرد. آنچه که باعث شد که این اقتدار بماند همان نگاه امام بود، نگاهی که خیلی‌ها را تحت تاثیر قرار می‌داد و اجازه نمی‌داد که دیگران دخالت کنند وگرنه اگر فرمان امام طوری بود که می‌شد به آن خدشه وارد کرد، قطعاً این کار را می‌کردند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار