کد خبر: ۷۵۸۰۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه در آینده، بخش‌های زیادی از واقعیت‌های برجام فاش می‌شود، گفت: مسئولان مستقیم برجام، پیش‌دستانه می‌خواهند به برخی نقایص آن اعتراف کنند.
اعتراف
 

به گزارش آرانیوز، عباس مقتدایی نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره اعتراف اخیر محمدجواد ظریف وزیر سابق امور خارجه مبنی بر اینکه کلمه «تعلیق» در متن توافق برجام آمده بود، گفت: حرف‌های ظریف به نوعی اعتراف به نقصان در مذاکرات است اما این اعتراف را نباید به گونه‌ای تلقی کنیم که ظریف اعلام کرده است که همه چیز از اول اشتباه بوده است.

وی افزود: ظریف در مقام دفاع از عملکرد خودش است و برخی از اعترافات صورت گرفته به این دلیل است که دولت جدید در آینده نزدیک ممکن است بخش‌هایی از واقعیت‌های «برجام» را در معرض دید افکار عمومی قرار دهد. بنابراین اعتراف ظریف فرار به جلو است. نباید اظهارات او را بزرگنمایی کرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در آینده، بخش‌های زیادی از واقعیت‌های برجام برای افکار عمومی فاش خواهد شد، از این رو مسئولان مستقیم برجام به این نتیجه رسیده‌اند که باید پیش‌دستانه برخی موضوعات را اعلام کرده و به برخی نقایص برجام اعتراف کنند.

مقتدایی با بیان اینکه اظهارات ظریف صرفاً جنبه ثبت در تاریخ دارد، تاکید کرد در حال حاضر مسئول اصلی پرونده هسته‌ای «امیرعبداللهیان» وزیرامور خارجه است و تیم وزارت امور خارجه باید تلاش کنند تا از یک سو ضعف‌های مذاکرات در دوران قبلی را برطرف کند و از سوی دیگر با مذاکرات، بالاترین حد منافع ملی را محقق سازند.

وی تصریح کرد: توقع ما از وزارت امورخارجه این است که با لحاظ منافع ملت ایران در راستای احقاق حقوق هسته‌ای گام بردارد. برجام به سندی مورد توافق طرفین تبدیل شده است. وزارت خارجه باید، برنامه خود برای ادامه مذاکرات و احقاق حقوق ملت را اعلام کند.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه دولت جدید وارث ناکامی‌ها و برخی سوء تدبیرهای دولت قبل است، افزود: دولت جدید با علم به اینکه دولت تدبیر و امید عملکرد قابل قبولی نداشته و مشکلات زیادی بر جای گذاشته است، مسئولیت اداره کشور را قبول کرد. وزیرامورخارجه جدید وارث مذاکرات ضعیف گذشته است و باید در راستای حل این مشکلات اقدام کند.

مقتدایی گفت: وزارت خارجه نیز اعلام کرده است در ابتدا به طور کامل برجام و حواشی و مذاکرات را بررسی می‌کند و بعد از آن برای مذاکرات زمان تعیین خواهد کرد.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار