کد خبر: ۷۵۷۹۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۲
کرمان - استاد دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به تزریق واکسن کرونا به ۴۵درصد دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: تاکنون عارضه ای در بین دانش آموزان مشاهده نشده است.

به گزارش آرانیوز:نوذر نخعی  با تاکید بر ضرورت واکسیناسیون دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ ساله اظهار کرد: ۴۵ درصد دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

وی ادامه داد: مردم در رابطه با واکسیناسیون دانش آموزان نگران هستند، اما بر اساس منابع علمی موجود، با توجه به اینکه قرار است مدارس به صورت حضوری فعالیت خودشان را آغاز کنند، واکسیناسیون دانش آموزان ضروری است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: تاکنون موردی از عارضه و بستری دانش آموزان در مراکز درمانی بعد از تزریق واکسن نداشتیم و تنها عوارض همانند سایر واکسن‌های دیگر تب، لرز و سردرد بوده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر واکسن سینوفارم به دانش آموزان تزریق می‌شود و چون این واکسن در کشورهای دیگر همانند چین و امارات به کودکان تزریق شده است، والدین از اثر بخشی واکسن اطمینان داشته باشند.

نخعی گفت: در مجامع بین المللی برای تزریق واکسن علیه کرونا به کودکان و نوجوانان با وسواس نگاه می‌کنند در ایران هم مسئولان با تمام وسواس نوع واکسن را انتخاب کرده‌اند.

استاد پزشکی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان کرد: واکسن سینوفارم به دلیل اینکه از ویروس غیر فعال شده تولید شده است بنابراین عوارضی کمتری دارد به همین دلیل تزریق این واکسن برای سنین پایین‌تر توصیه می‌شود.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار