کد خبر: ۷۵۷۸۹
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۸
سنندج- فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان گفت: با محوریت گروه های مردمی و فعالان مساجد در سطح استان بیش از ۳۰۰ برنامه فرهنگی در ایام هفته وحدت برگزار خواهد شد.

به گزارش آرانیوز:سردار سید صادق حسینی صبح امروز در دومین جلسه هماهنگی برنامه‌های هفته وحدت در دفتر نماینده ولی فقیه در استان اظهار کرد: مسئله فرهنگ جزو زیرساخت‌های اساسی‌ها جامعه‌ای است و اهمیت فوق العاده ای در تعالی و عزت آن جامعه دارد.

وی افزود: در کردستان دارای شرایط خوبی در حوزه وحدت و انسجام هستیم و باید این ویژگی‌ها در ایام هفته وحدت بازتاب بیشتری یابد.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان تصریح کرد: زیر مجموعه کمیته‌های تخصصی ستاد گرامیداشت هفته وحدت باید تشکیل شود و به صورت دائمی در طول سال فعالیت داشته باشند.

سردار حسینی در ادامه سخنان خود اعلام کرد: با برنامه ریزی به عمل آمده و طی جلسات متعددی که با معتمدین محلی و گروه‌های مردمی در سطح استان تشکیل شده است بیش از ۳۰۰ ویژه برنامه برای ایام هفته وحدت در نظر گرفته‌ایم که به فضل الهی در این ایام برگزار خواهد شد.

وی افزود: برگزاری همایش اتحاد وحدت بین علمای اهل سنت و اهل تشیع، تولید و انتشار محتوا در فضای مجازی و تلویزیون‌های شهری، برگزاری همایش ویژه وحدت اسلامی در ۱۰ شهرستان، دیدار با خانواده‌های معزز شهدای اهل سنت و تجلیل از الگوهای موفق از جمله برنامه‌های شاخص در این ایام است.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان خاطرنشان کرد: برجسته سازی نقاط مشترک بین مذاهب اسلامی خیلی اهمیت دارد و باید به آنها در این ایام پرداخته شود.

سردار حسینی تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی باید از جزیره‌ای عمل کردن در برگزاری جلسات و برنامه‌ها پرهیز کنند و در تمام برنامه‌ها مردم محور اصلی باشند.

برنامه‌های هفته وحدت توسط مردم برگزار شود

محمود الله مرادی دبیر ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر کردستان نیز در این جلسه گفت: مبحث وحدت به عنوان مهمترین نیاز جامعه اسلامی مطرح بوده و باید برنامه‌های هفته وحدت به صورت مردمی برگزار شود.

وی افزود: در کردستان رسوم ویژه ای در این ایام داریم لذا برای تقویت برنامه‌های مردمی به ویژه در روستاها باید حمایت‌هایی از سوی ادارات و سازمان‌ها صورت گیرد و مسئولان در برنامه‌های مردمی شرکتی گسترده داشته باشند.

کامل گلباغی مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کردستان نیز در این جلسه از برگزاری همایشی منادیان وحدت و تقریب مذاهب در شهرستان سروآباد، ۱۰ برنامه ویژه در مرکز استان و شهرستان‌ها با اعزام کاروان‌های فرهنگی و قرآنی، حمایت از ۴۳ ویژه برنامه در حواشی شهرها و روستاهای استان و برپایی نمایشگاه مجازی تحت عنوان جلوه‌های وحدت از نگاه هنرمندان به عنوان برنامه‌های شاخص این نهاد در ایام هفته وحدت یاد کرد.

سید انور رشیدی شهردار سنندج نیز از برگزاری دف نوازی گروهی در پیاده راه فردوسی همزمان با شب دوازدهم ربیع الاول به عنوان برنامه شاخص فرهنگی این نهاد در ایام هفته وحدت نام برد.

وی افزود: سنندج شهر عرفان است و اگر دوران کرونایی نبود الان در همه مساجد و محلات شاهد مولوی خوانی و مراسمات گسترده مردمی بودیم.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار