کد خبر: ۷۵۷۸۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۵
قم- وزیر ورزش و جوانان گفت: استاندارد سرانه ورزشی در دنیا سه متر برای هر فرد است که این میزان در استان قم حدود ۵۰ سانتی متر است که وضعیت نامطلوبی را نشان می‌دهد.÷

به گزارش آرانیوز:سید حمید سجادی عصر پنجشنبه در آئین تجلیل از جمعی از ورزشکاران پیشکسوتان قم، گفت: قرارگیری قم در محور مواصلاتی ۱۷ استان و ظرفیت‌های گردشگری و مذهبی آن می‌تواند قم را به عنوان یکی از شهرهای اصلی در برگزاری رقابت‌های ملی و بین‌المللی تبدیل کند.

وی افزود: بیمه ورزشکاران، داوران و مربیان از چالش‌های مهم ورزش در ایران است که از عوامل مهم آن این است که فعالیت‌ها در قوانین کشور شغل محسوب نمی‌شود.

به گفته وزیر ورزش و جوانان، برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی اخیراً در تماس‌های جداگانه ای خواستار ورود به مبحث بیمه ورزشکاران و رفع نگرانی این افراد شده‌اند.

سجادی تاکید کرد: مشکل همیشگی و تکراری حمایت از پیشکسوتان یک بار برای همیشه باید حل شود؛ حقوق این افراد در صندوق حمایت از ورزشکاران باید تقویت شود.

وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: سند تحول ورزش کشور تدوین شده و امید می‌رود به زودی توسط هیأت دولت تصویب و برای اجرا ابلاغ شود.

سجادی عنوان کرد: در دوران پساکرونا جامعه نیاز به نشاط بیشتری دارد و از هیأت‌های ورزشی درخواست می‌شود با حرکت‌های تحولی و نوین مردم را بیش از همیشه با ورزش آشتی داده و شور و نشاط اجتماعی را افزایش دهند.

سرانه‌های ورزشی قم پائین تر از استاندارد و نامطلوب است

وی یادآور شد: ورود آحاد مختلف مردم به رشته‌های ورزشی هدف اصلی وزارت ورزش و جوانان است که صرفاً با اقدامات میدانی قابل تحقق است و در این بین هیأت‌های ورزشی اهمیت ویژه ای دارند.

وزیر ورزش و جوانان در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر جلوگیری از عقب افتادگی ورزش بانوان گفت: اینکه زنان و دختران در داخل خانه‌های خود بی حرکت باشند زیبنده نظام نیست و از طرفی سلامتی آنها را به خطر می‌اندازد.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار