کد خبر: ۷۵۷۸۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۰
زاهدان- نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: قلم عالم تأثیرش از خون شهید بالاتر است و در واقع علما و شهدا دو بال پرواز برای کشور هستند.

به گزارش آرانیوز:به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، آیت الله مصطفی محامی در نشست با دانشجویان دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه خداوند؛ پروردگار جهان است و همه ارزاق از ناحیه اوست، اظهار داشت: علم یکی از رزق‌هایی که خداوند عطا می‌کند و اوست که معلم و مبدأ علم است.

وی با اشاره به آیات ابتدایی سوره الرحمن افزود: پیامبر اکرم (ص) سید المرسلین، واسطه فیض و کسی است که بدون واسطه از خداوند علم را دریافت می‌کند و به قول بزرگان معلم اول است.

امام جمعه زاهدان با اشاره به حدیث نبوی «أَنَا مَدِینَةُ الْعِلْمِ وَ عَلِیٌّ بَابُهَا فَمَنْ أَرَادَ الْعِلْمَ فَلْیَأْتِ الْبَابَ» ادامه داد: پیامبر اکرم (ص) می‌فرماید من شهر علم هستم و علی (ع) درب ورود و راه دسترسی به این علم الهی بوده و امیرالمؤمنین (ع) معلم ثانی و طبق روایات دیگر این دو بزرگوار مربی اول و مربی ثانی نیز هستند.

وی خاطرنشان کرد: همه ما در مسیر تحصیل علم، تهذیب نفس و تعلیم و تربیت دیگران متوجه جایگاه ارزشمند و مسؤولیت بزرگ خودمان و نسبت شریفی که با این سلسله مراتب پیدا می‌کنیم باشیم.

آیت الله محامی خاطرنشان کرد: ما همه مدیون خدمات و زحمات کسانی هستیم که انقلاب اسلامی به برکت خون آنها پیروز شد و برای امنیت، افتخار، استقلال و تمامیت ارضی کشورمان از جان خود گذشتند.

وی با اشاره به وظیفه مجموعه دانشگاه فرهنگیان در زنده نگاه داشتن نام و یاد شهدا و قرار دادن جهت‌گیری زندگی، تحصیل و تربیت نسل جدید در این مسیر تصریح کرد: الزامات قرار داشتن در جایگاه ارزشمند شما مشتمل بر لزوم دقت مسؤولان دانشگاه در جذب نیروهای شایسته هم از جهت استعداد علمی و مهارتی و هم از جهت برخورداری از اندیشه درست، تقویت استعدادهای پذیرفته شدگان، در طول دوران تحصیل، بهره‌گیری از اساتید شایسته و روش‌های صحیح آموزش محتواهای علمی و معارفی است.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان ادامه داد: تلاش برای رشد علمی، ارتقای معنوی و بالا بردن سطح بینش یعنی شناخت دقیق از کشور، جهان اسلام، دشمنان و اشراف به وظیفه خود در هر موقعیتی باید انجام پذیرد.

نظرشما
پربازدیدها