کد خبر: ۷۵۷۷۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۹
وزیر ورزش و جوانان گفت: جمهوری اسلامی از ورزش علاوه بر مباحث آمادگی جسمانی و نشاط برای تحکیم خانواده، وحدت ملی، غرورآفرینی و افزایش اعتماد ملی بهره می‌برد.

به گزارش آرانیوز، سید حمید سجادی صبح پنجشنبه در دیدار با آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید، افزود: جمهوری اسلامی از ورزش علاوه بر مباحث آمادگی جسمانی و نشاط برای تحکیم خانواده، وحدت ملی، غرورآفرینی و افزایش اعتماد ملی بهره می‌برد.

وی ادامه داد: ورزش‌های بومی-محلی و عشایری در دوره جدید وزارت ورزش و جوانان مورد حمایت قرار خواهد گرفت.

وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر حمایت از رشته ورزشی چوگان خاطرنشان کرد: این رشته ورزشی ۶۰۰ سال قبل از میلاد مسیح در ایران قدمت داشته است.

وی افزود: حمایت از ورزش بومی و باستانی چوگان یکی از اولویت‌های مهم این وزارتخانه در دوره جدید است.

به باور وی، کمان گیری با اسب یکی از ورزش‌ها و سنت‌های دیرینه ایرانیان است که امروز در سطح جهان مورد توجه قرار گرفته و خود را در سطح یک ورزش حرفه‌ای معرفی کرده است.

سجادی با اشاره به ظرفیت‌های سنت‌های دیرینه ایرانی تصریح کرد: بسیاری از رشته‌های بومی و محلی ایران مورد توجه سایر ملل قرار گرفته و این رشته‌های مهیج به کشورهای دیگر صادر شده است.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم تلاش می‌شود مطالبه و چالش‌های جوانان از نظام و قسمت‌های مختلف کشور به نحو شایسته ای پاسخ داده شود گفت: وزارت ورزش بستر لازم را برای کشف، هدایت و تعلیم و تربیت ایجاد خواهد کرد تا این افراد برای در دست گرفتن مناصب کلیدی کشور در آینده آمادگی لازم مدیریتی را داشته باشند.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار