کد خبر: ۷۵۷۶۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۴
مشهد ـ رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس شورای اسلامی گفت: دشواری تامین مالی موجب تنزل رتبه کسب و کار در کشور است.

به گزارش آرانیوز:سید شمس‌الدین حسینی پیش از ظهر پنج‌شنبه در نشست اعضای کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس با رئیس و اعضای اتاق بازرگانی خراسان رضوی، با اشاره به اقدامات این کمیسیون ویژه برای بهبود شرایط تولید در کشور، اظهار کرد: این کمیسیون، اصلاح فرآیند تأمین مالی برای بخش تولید را در دستور کار دارد و تلاش کرده تا نظام تأمین مالی کشور را اصلاح کند.

وی با اشاره به اصلاح برخی مواد قانونی سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و تصویب طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کار در روز گذشته، خاطرنشان کرد: از اعضای اتاق بازرگانی می‌خواهیم مجلس را در معرفی و ترویج مواد قانون یک و هفت اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی یاری کنند زیرا فعالان اقتصادی در بسیاری موارد از قوانین حوزه فعالیت خود اطلاع ندارند.

رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که فعالیت اقتصادی یک زنجیره به‌هم پیوسته است، اضافه کرد: واحدهای تولیدی بزرگ و کوچک در کنار هم می‌توانند به خوبی فعالیت داشته و به رشد هم کمک کنند.

وی با تأکید بر این‌که به دنبال از بین بردن نظام دیوان‌سالاری در کشور هستیم، افزود: فرآیندها باید به‌گونه‌ای اصلاح شود متقاضی راه‌اندازی یک کسب و کار به مرجع مشخص خود مراجعه کند و مراجعه شونده نیز گمان نکند تصمیم‌گیرنده صدور یا عدم صدور مجوز است.

وی به تنزل رتبه ایران در ایجاد کسب و کار اشاره کرد و گفت: ایران در حوزه کسب و کار در بین ۱۹۰ کشور در رتبه ۱۲۷ قرار دارد که مهم‌ترین علت این تنزل جایگاه، دشواری آغاز کسب و کار در کشور است.

وی اضافه کرد: مؤلفه‌ها و شاخص‌های بسیاری در تنزل این رتبه نقش داشته‌اند که یکی دیگر از مهم‌ترین آن‌ها، دشواری تأمین مالی ایجاد کسب و کار است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار