کد خبر: ۷۵۷۵۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۷
شیراز- رئیس جمهور اسلامی ایران یکی از عقب ماندگی‌های کشور را مسئله اجرای عدالت دانست و گفت: دولت تلاش خواهد کرد تا دست دلالان را در تمامی عرصه‌ها قطع کند.

به گزارش آرانیوز:حجت الاسلام ابراهیم رئیسی عصر پنجشنبه در جریان دیدار با علما و نخبگان استان فارس افزود: بزرتگترین نعمتی که انسان دارد نعمت هدایت است و اگر همه نعمت‌ها وجود داشت اما نعمت هدایت و ولایت نبود زندگی ما برخوردار از زندگی انسانی و ربانی نبود.

وی افزود: حیاتی که برای انسان تعریف شده، حیات انسانی و الهی او است و آنچه انسانیت انسان در گرو آن قرار می‌گیرد همان حیات طیبه است.

وی گفت: اگر امروز از حافظ شیرازی یاد می‌کنیم، عظمت او از پرتوی فراگیری قرآن شگل گرفته و اگر از ملاصدرای شیرازی، میرزای شیرازی و سایر حکماً، شعرا و فلافسه بزرگ یاد می‌کنیم همگی در پرتو حیات انسانی به این قله رسیده‌اند.

رئیس جمهور اسلامی ایران گفت: شهید دستغیب در پرتوی آموخته‌های قرآن و حیات طبیه الهی به این جایگاه رسید.

حجت الاسلام رئیسی گفت: ۱۵ هزار شهید گلگون کفن استان فارس در پرتری فراگیری قرآن و بهره مندی از هدایت الهی در این قله قرار گرفتند و به ما نیز پیام می‌دهند و ما را به تعالی فرا می‌خوانند.

وی گفت: پیام ۱۵ هزار شهید این خطه آن است که ما راه نورانی را طی کردیم و شما هم اگر می‌خواهید به سعادت دنیا وآخرت برسید، راه همین است و شما هم اگر می‌خواهید راهی نور شوید و در مسیری حرکت کنید که زندگی شما نورانیت داشته باشید، همین مسیر الهی است.

رئیس جمهور اسلامی ایران عنوان کرد: مسیر الهی و ملکوتی منافاتی با رفاه اجتماعی ندارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حرکت در مسیر گام دوم و بر جبران عقب ماندگی‌ها، گفت: یکی از عقب ماندگی‌های کشور مسئله اجرای عدالت است.

حجت الاسلام رئیسی با اشاره به اینکه البته کارهای زیادی در کشور و فارس شده است، افزود: شیراز شهر قبل از انقلاب نیست و چهره متفاوتی دارد اما آنچه ضرورت دارد این است که عدالت اجتماعی بر همه توسعه یافتگی‌ها سایه افکند.

او افزود: فارس قطب کشاورزی، صنعت، گردشگری و غیره است و این استان نباید با جوانان تحصیل کرده‌ای که دارد مشکل بیکاری داشته باشد اما از ساعات اولیه حضور دولت در فارس مشکل اساسی فارس مسئله بیکاری است و دولت باید پیگیر فراهم کردن زمینه‌های اشتغال برای جوانان تحصیل کرده باشد.

رئیسی تاکید کرد: تمامی بخش‌ها در اشتغالزایی نقش دارند و تمامی دستگاه‌های اجرایی باید در کنار هم برای ایجاد اشتغال تلاش کنند این در حالی است که مشکلی که خانواده‌های کم درآمد دارند مشکل معیشت است.

واکسیناسیون و معیشت اولویت‌های دولت

وی همچنین گفت: اولویت اولی که در دولت به آن پرداخته شد موضوع واکسیناسیون بود و در تلاش بودیم که در کوتاه‌ترین زمان نسبت به واکسینه کردن جامعه اقدام کنیم اما اولویت دوم موضوع معیشت است و در تلاش هستیم تا کسب و کارهای مردم دارای رونق باشند.

به گفته وی در سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها بازگشایی خواهند شد و مدارس نیز به زودی بازگشایی می‌شوند و بعد از این رویداد شاهد خواهیم بود که کسب و کارهای به چرخه تولید باز می‌گردند و با حمایت مردم رونق در کسب و کارها ایجاد می‌شوند این در حالی است که فارس یکی از مهم‌ترین استان‌های کشور در زمینه تولید دارد.

دولت دست دلالان را قطع می‌کند

رئیس جمهور تاکید کرد: استاندار فارس باید زمینه فراهم کردن عرضه محصولات صنایع دستی را فراهم کنند و باید این امکان وجود داشته باشد که افراد بتوانند کالای خود را بدون حضور دلالان عرضه کنند و دولت تلاش خواهد کرد تا دست دلالان را در تمامی عرصه‌ها قطع کند و با توجه به اینکه دولت مردمی است باید تمامی مردم تلاش کنند تا در کنار دولت نسبت به برطرف کردن مشکلات موجود اقدام کنند.

به گفته عالی‌ترین مقام اجرایی کشور باید ظرفیت‌های مختلف استان فارس را احیا کرد و مشکل بیکاری در استان فارس را برطرف کرد تا مشکل مشکل نیز در فارس برطرف شود این در حالی است که هیچ گاه قابل قبول نیست که یک کارخانه در استان فارس هشت سال برای دریافت تسهیلات منتظر بماند و تنها ۱۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشد این سوالی اساسی در استان فارس وجود دارد که چرا با استفاده تمام مردم فارس در محصولات آزمایش این کارخانه تعطیل شد

وی تاکید کرد: باید مشکلات مردم به هر طریقی که می‌شود برطرف کرد.

مدیر در میدان می‌تواند کار انجام دهد

رئیس جمهور اسلامی ایران گفت: برخی افراد گاهی مطرح می‌کنند که سفرهای استانی ممکن است هزینه‌هایی داشته باشد و باید بگویم اگر من به استان سر نزنم و مثلاً از یک کارخانه‌ای که هشت سال معطل تسهیلات است بازدید نداشته باشم، چگونه این کارخانه راه بیافتد.

رئیسی گفت: به نظر من مدیر در میدان می‌تواند کار را انجام دهد، اینکه مدیر در اتاقش بنشیند و برایش فیلم بیاورند که مؤثر نیست بلکه مدیر باید به میدان بیاید.

وی گفت: ما به میزان اعتبارات قول و وعده می‌دهیم و اگر اعتباری نبود برای سال بعد آن قول می‌دهیم اما بالاخره باید این مشکلات حل شود.

رئیس جمهور اسلامی ایران گفت: مثلاً یک روستا معطل ۱۵ کیلومتر خط لوله آبرسانی است و اینکه سفرها چنین مشکلات کوچکی را حل می‌کند از این رو ما مصمم هستیم که در بین مردم حضور پیدا کنیم.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار