کد خبر: ۷۵۷۴۶
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۶
بوشهر- سرپرست معاونت فرهنگی، پژوهشی و آموزشی تبلیغات اسلامی بوشهر گفت: شبکه‌های مومنین و نیروهای انقلابی باید تقویت شود.

به گزارش آرانیوز:حجت‌الاسلام محمد قادری عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران با تسلیت شهادت حضرت امام حسن عسکری (ع) اظهار داشت: امام حسن عسکری (ع) عزمی جدی برای ایجاد شبکه مؤمنین و شیعیان داشت.

وی شبکه سازی را درس بزرگ امام حسن عسکری (ع) عنوان کرد و ادامه داد: امام حسن عسکری (ع) عمر پربرکت خود را در یک پادگان محبوس بود ولی، اهتمام ویژه‌ای به روی شبکه مؤمنین و شبکه شیعیان داشت.

سرپرست معاونت فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر افزود: امروز گرفتار یک معضل به نام گسست اجتماعی هستیم و در شرایط کنونی خصوصاً با وجود این بحران و معضل کرونا، روابط و پیوند بین افراد و اقشار جامعه گسسته شده است.

وی افزود: نیازی که امروز داریم بازآفرینی، تجدید و ترمیم این شبکه اجتماعی و روابط اجتماعی از یک طرف و از طرف دیگر توسعه آن هست و ما باید بستر برای اینکه قدرت نرمی را که در فرهنگ ما وجود دارد به عرصه میدان وارد کنیم به وجود بیاوریم و آن بستر همین شبکه اجتماعی یا روابط اجتماعی هست.

قادری بیان کرد: امام حسن عسکری (ع) با ایجاد، تثبیت و گسترش دادن شبکه شیعیان که از اهل بیت قبل به ایشان رسیده بود، به درجه‌ای از موفقیت رسید که حکومت نتوانست یک امام ۲۸ ساله را تحمل کند و اقدام به شهادت ایشان کرد.

وی گفت: امروز با تأسی از امام حسن عسکری (ع) کنشگران فرهنگی جامعه اعم از مساجد و هیئات مذهبی باید ایجاد روابط متنوع و شبکه‌سازی با گسست اجتماعی که در دستور کار دشمن قرار گرفته مقابله کنند.

حجت‌الاسلام قادری تصریح کرد: در صورت رشد و اعتلای شبکه‌های مؤمنین و افرادی که دل در گرو اسلام و انقلاب دارند، همین افراد در بحران‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی به مثابه لشکری از سربازان و انصار ولایت نقش‌آفرینی می‌کنند.

وی افزود: نمونه بارز شبکه‌های فعال و منسجم را در جهاد مقابله با کرونا شاهد بودیم که زمانی که رهبری تشخیص دادند و امر فرمودند این شبکه‌ها سراسر کشور در نسبت به رفع آسیب اهتمام داشتند و خود را یاور ولایت می‌دانستند و به امر ولایت برای خدمت به مردم قیام کردند.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار