کد خبر: ۷۵۷۴۱
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۸
اردبیل- برنامه معنوی حسین نواسی در اردبیل با معرفی مداحان آینده‌دار اردبیل به کار خود پایان داد.

به گزارش آرانیوز:مدیرکل صدا و سیمای مرکز اردبیل  اظهار کرد: بعد از چند ماه رقابت ۴۲ نفر از افراد راه یافته به مرحله نهایی، بالاخره چهره‌های منتخب برنامه «حسین نواسی» در معرفی مداحان نوجوان و جوان انجام شد.

علی ملااحمدی تصریح کرد: در این رویداد فرهنگی و معنوی ۹۸ درصد از استان‌های شمالغرب مشارکت کرده و از بین آثار ارسالی ۴۲ نفر منتخب به مرحله نهایی راه پیدا کرده بودند که در رده سنی زیر ۲۰ سال در مجموع پنج نفر فینالیست شدند.

وی گفت: این مسابقه و استقبال از آن نشان داد که همچنان عشق و ارادت به ساحت حضرت سیدالشهدا (ع) و یاران باوفایش در دل‌های جوانان و نوجوانان زنده و بالنده است و هیچ حرکت ضد ارزشی نمی‌تواند آن را خاموش کند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز اردبیل افزود: ما امروز به انتقال این مواریث ارزشمند و معنوی نیاز داریم و باید با پرورش استعدادهای ناب نوحه‌خوانی و مرثیه‌سرایی این فرهنگ غنی و پربار را به نسل‌های آینده منتقل کنیم.

ملااحمدی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: برگزاری این رویدادها در قطب پرورش استعدادها و ظهور نخبگان نوحه‌خوانی و مرثیه‌سرایی اردبیل حرکتی ارزشمند و ماندگار خواهد بود تا همچنان این خطه را به عشق حسین و ابوالفضل در دنیا معرفی کرده و بشناسانیم.

در پایان این مسابقه در رده سنی زیر ۲۰ سال رفیعی، پرهیزگار و کاشفی به عنوان نفرات اول تا سوم معرفی شده و به عنوان مداحان آینده اردبیل لوح سپاس و افتخار دریافت کردند.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار