کد خبر: ۷۵۷۴۰
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۷
اردبیل- رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه استان اردبیل گفت: با شرکت ۲ هزار و ۶۹ داوطلب آزمون پذیرش وکیل همزمان با سراسر کشور در استان اردبیل نیز برگزار می‌شود.

به گزارش آرانیوز:سرتیپ جهانی ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: آزمون پذیرش وکیل همزمان با سراسر کشور در استان اردبیل نیز به همت مرکز وکلای قوه قضائیه این استان جمعه ۲۳ مهرماه در چهار حوزه امتحانی برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: پیش از این آزمون به صورت متمرکز در تهران برگزار می‌شد که در سه سال اخیر آزمون وکالت مرکز وکلا به صورت غیرمتمرکز در استان‌ها در حال برگزاری است.

رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه استان اردبیل گفت: امسال به دلیل رعایت حال داوطلبان و سهولت شرکت آنها در این آزمون علاوه بر اردبیل در شهرستان پارس‌آباد نیز این آزمون برگزار خواهد شد.

جهانی تعداد شرکت‌کنندگان این آزمون را در کشور ۸۲ هزار نفر اعلام کرد و افزود: در استان اردبیل نیز دو هزار و ۶۹ داوطلب با هم رقابت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه آزمون در دو شهرستان اردبیل و پارس‌آباد برگزار می‌شود، خاطر نشان کرد: آزمون حوزه پارس‌آباد در آموزش و پرورش پارس‌آباد، دانشگاه آزاد اسلامی و پیام نور این شهرستان با جمعیتی بالغ بر ۵۰۲ داوطلب برگزار خواهد شد و در دانشگاه محقق اردبیلی نیز یک‌هزار و ۵۶۷ داوطلب با هم رقابت خواهند کرد.

جهانی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: آزمون از ساعت هشت صبح فردا آغاز خواهد شد اما از داوطلبان انتظار می‌رود نیم ساعت قبل از آزمون در محل برگزاری آزمون حاضر شده و با رعایت ضوابط و پروتکل‌های بهداشتی و در کمال آرامش در این رقابت حضور پیدا کنند.

وی آزمون مرکز وکلای قوه قضائیه را یک آزمون فراگیر ملی در کشور اعلام کرد و ادامه داد: آزمون به صورت دو مرحله کتبی و مصاحبه برگزار می‌شود و افرادی که نمره لازم کتبی را به دست بیاورند در مرحله مصاحبه دعوت خواهند شد.

جهانی بیان کرد: پس از طی فرآیندی تحت نظارت وکیل سرپرست این پذیرفته‌شدگان به امر وکالت خواهند پرداخت و نتیجه آزمون نیز در سریع‌ترین زمان اعلام خواهد شد.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: در حال حاضر ۵۴۳ نفر وکیل و کارآموز اعم از آقا و خانم در مرکز وکلای قوه قضائیه استان اردبیل مشغول ارائه خدمات هستند.

جهانی تصریح کرد: از این تعداد ۲۵۹ نفر آقا و ۱۴۶ نفر خانم به عنوان وکیل و ۸۹ نفر آقا و ۴۹ نفر خانم نیز به عنوان کارآموز فعالیت دارند.

وی به ارائه خدمات مرکز وکلای قوه قضائیه استان در قالب پذیرش پرونده‌های تسخیری، معاضدتی و ارائه مشاوره‌های رایگان اشاره کرد و گفت: همکاران ما با حضور در ۱۴ حوزه قضائی استان و به صورت کشیک در ارائه خدمات مشاوره‌ای و حقوقی به صورت رایگان تلاش و جدیت خود را انجام می‌دهند.

رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه استان اردبیل تعامل و ارتباط با کمیته امداد، بهزیستی، انجمن ام. اس، بسیج کارگری و حقوقدانان را یادآور شد و افزود: مرکز وکلای قوه قضائیه استان اردبیل برای این گروه‌ها و اقشار نیز خدمات حقوقی و مشاوره‌ای را ارائه خواهد کرد.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار