کد خبر: ۷۵۷۳۶
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۱
ارومیه – معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: ثبت جهانی آثار در شناساندن قدمت و هویت تاریخ منطقه نقش مهمی دارد.

به گزارش آرانیوز:آیدین رحمانی عصر چهارشنبه در جلسه هماهنگی اقدامات دستگاه‌های اجرایی برای بازدید ارزیابان یونسکو با اشاره به آمادگی کاروانسرای خوی برای ثبت جهانی این اثر تاریخی اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی برای میزبانی شایسته از ارزیابان یونسکو موظف هستند همکاری لازم را با فرمانداری خوی و اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همکاری لازم را داشته باشند.

وی ادامه داد: ثبت جهانی آثار در شناساندن قدمت و هویت تاریخ منطقه نقش مهمی دارد و باید از این فرصت برای ثبت جهانی کاروانسرای قطور خوی استفاده کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی افزود: آذربایجان غربی با توجه به غنای تاریخی و فرهنگ تعداد آثار ثبت جهانی شده بسیار کمی دارد که برای افزایش این تعداد نیاز است تمام مسئولان با یکدیگر تعامل حداکثری داشته باشند.

رحمانی اضافه کرد: برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی تولیدات عشایری در حاشیه این مراسم نیز می‌تواند نقش مهمی برای معرفی آداب و رسوم مردم این منطقه داشته باشد که برای برگزاری این نمایشگاه نیز برنامه‌ریزی‌های لازم در اسرع وقت انجام شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی نیز در این مراسم عنوان کرد: از سال گذشته مقدمات لازم برای تهیه پرونده ثبتی کاروانسرای قطور خوی در فهرست آثار جهانی تشکیل شده و در این مدت اقدامات لازم اعم از مرمت اضطراری و آزادسازی حرایم این بنا انجام شده است.

جلیل جباری اضافه کرد: در مدت یک روزی که ارزیابان یونسکو در استان حضور دارند نیاز است تا برنامه‌ریزی‌های لازم برای اقامت، تأمین امنیت و میزبانی از آنجا به نحو احسن انجام پذیرد که نیازمند همکاری دستگاه‌های مختلف است.

وی تصریح کرد: کوچک‌ترین کوتاهی در این مورد ممکن است حتی به عدم ثبت پرونده مجموعه کاروانسراهای ایران نیز بیانجامد که این موضوع نشان‌دهنده اهمیت نحوه میزبانی و حفاظت از کاروانسرای قطور خوی است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار