کد خبر: ۷۵۶۷۱
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۳
رشت- مدیر کل بازرسی گیلان با اشاره به اجرای خصوصی سازی ناقص و بدون نظارت در این استان، گفت: گیلان در بحث خصوصی سازی اموال و املاک دولتی کارنامه موفقی ندارد.

به گزارش آرانیوز:سیف الله مسرور شامگاه دوشنبه در گفتگوی ویژه خبری شبکه باران با بیان اینکه حدود ۳۸ تا ۴۲ فقره بازرسی سالانه در استان گیلان انجام می‌شود، اظهار کرد: بازرسی موردی قابل پیش بینی نیست و با توجه به میزان شکایات و گزارشات واصله انجام می‌شود.

مدیرکل بازرسی گیلان با اشاره به انجام بیش از ۷۰ مورد بازرس ی موردی از ابتدای امسال تاکنون، بیان کرد: طی ۲۸ فقره گزارش اعلام جرم به محاکم قضائی، ۴۵ نفر از کارکنان و مدیران را به دستگاه قضائی معرفی کردیم.

وی با بیان اینکه رایج‌ترین جرایم ریشه مالی دارد، عنوان کرد: اختلاس، ارتشا یا تضییع اموال دولتی، جعل اسناد و مدارک دولتی و انواع ترک فعل‌ها توسط مدیران از جمله جرایم رایجی است که طی بازرسی‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

مسرور با اشاره به اینکه نظارت بر بازرسی تقدم دارد افزود: اگر بر مبنای گزارش‌ها احتمال وقوع جرم داده شود بازرسی به مسئول مربوطه تذکر کتبی داده تا به تخلف منتهی نشود.

وی ادامه داد: در چهار ماه اخیر بیش از ۱۶۵ مورد بازرسی در قالب ۵۰ تیم در ۱۱ شهرستان گیلان انجام شد که سر زده و بدون اطلاع قبلی بود.

مدیر کل بازرسی گیلان با بیان اینکه خصوصی سازی در این استان به صورت ناقص و بدون نظارت انجام شده است، گفت: گیلان در بحث خصوصی سازی اموال و املاک دولتی کارنامه موفقی ندارد و با وجود آنکه دولت‌ها تکلیف دارند هنگام خصوصی سازی اهلیت سنجی کنند اما در مورد کارخانه جات پوشش و رشت الکتریک این اتفاق نیفتاد.

مسرور تاکید کرد: در حال حاضر روند احیای سالن هشت هزار متری کارخانه پوشش پیشرفت فیزیکی ۵۰ تا ۶۰ درصدی دارد که در صورت اتمام زمینه اشتغال حدود ۸۰ هزار نفر را فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه کارخانه رشت الکتریک با تلی از خاکستر مواجه است و چیزی برای احیا در آن باقی نمانده است، افزود: با اقدامات قضائی ابتکاری در دادگستری، دولت باید معادل ملکی که از این طریق به دست آورده در استان گیلان سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال کند و در غیر این صورت اجازه تغییر کاربری به دولت داده نمی‌شود.

مسرور با بیان اینکه طی بازرسی‌های انجام شده از شهرک‌های صنعتی گیلان، ۳۴ هزار متری که طرح‌های مربوطه در آن اجرا نشده بود از افراد باز پس گرفته شد، بیان کرد: این اراضی در اختیار سرمایه گذاران جدید قرار خواهد گرفت.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار