کد خبر: ۷۵۶۵۱
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۱
کرمانشاه- معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: ۵۰ درصد جوانان بالای ۱۲ سال کرمانشاهی در برابر کرونا واکسینه شدند.

به گزارش آرانیوز:سارا شاه آبادی  اظهار کرد: واکسن کرونا انتخاب شده برای دانش آموزان مطابق با دستورالعمل وزارت بهداشت واکسن سینوفارم است که چهار میکروگرم از این واکسن برای دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال تزریق می‌شود.

وی افزود: واکسن سینوفارم تزریقی برای دانش آموزان همان واکسن سینوفارم بزرگسالان بوده که سبب ایجاد ایمنی در برابر کرونا می‌شود.

معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه با اشاره به فرایند واکسیناسیون دانش آموزان در استان کرمانشاه، گفت: ۵۰ درصد دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال در استان کرمانشاه در برابر ویروس کرونا واکسینه شده‌اند و تاکنون این واکسن بدون عوارض بوده است.

شاه‌آبادی تاکید کرد: واکسن کرونا آسترازنکا برای سنین ۱۲ تا ۱۸ سال تزریق نخواهد شد و واکسن انتخاب شده برای این سنین سینوفارم است و همچنین در حال حاضر دستورالعملی برای واکسیناسیون سنین زیر ۱۲ سال در استان ابلاغ نشده و منتظر کامل شدن تحقیقات برای سنین زیر ۱۲ سال هستیم.

وی ادامه داد: دانش آموزان می‌توانند بعد از گذشت ۲۸ روز از تزریق دز نخست واکسن کرونا نسبت به تزریق دز دوم اقدام کنند.

معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه بیان کرد: بازگشایی مدارس باید در صورتی انجام گیرد که تمام دانش آموزان، کادر آموزشی و معلمان و خانواده دانش آموزان در برابر کرونا واکسینه شده و ۲ هفته از تزریق دز دوم گذشته باشد و بازگشایی مدارس برای سنین زیر ۱۲ سال توصیه نمی‌شود.

شاه آبادی با اشاره به فعالیت مدارس در استان کرمانشاه، افزود: چنانچه در مدارسی که در حال هستند رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و حضور محدود دانش آموزان اجرا نشود، خانواده‌ها می‌توانند گزارشات تخلف را به مرکز بهداشت شهرستان گزارش کنند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار