کد خبر: ۷۵۶۵۰
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۰
کرمانشاه- مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: والدین کرمانشاهی به هدایت تحصیلی دانش آموزان توجه کنند.

به گزارش آرانیوز:مجید یزدان پناه ظهر امروز در آئین افتتاحیه چهلمین جشنواره فرهنگی هنری فردا که همزمان با روز بزرگداشت حافظ در کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: مطالعه آثار فاخر ادبیات فارسی با توجه به ظهور فضای مجازی کمتر شده که باید فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه تقویت شود.

وی افزود: امروزه فرایند آموزش در جهان نسبت به سالیان گذشته بسیار دگرگون شده و سیستم آموزشی ایران نیز تغییراتی داشته و به تغییرات بیشتری نیازمند است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه تصریح کرد: مهارت آموزی در آموزش و پرورش باید مورد توجه قرار گیرد و برای تحقق این مهم در مقطع ابتدایی نمره دهی توصیفی بوده و زمان اجرای این طرح استرس دانش آموزان کاهش یافته است.

یزدان پناه بیان کرد: دانش آموزان با توجه به آسیب‌های اجتماعی جامعه باید توانایی نَه گفتن را بیاموزند زیرا خطرات بسیاری در کمین نوجوانان و جوانان است و در سال‌های اخیر طرح هر دانش آموز یک مهارت آغاز شده است.

وی با اشاره به نقش والدین در مهارت آموزی فرزندان، گفت: والدین باید از وسواس در نمره پرهیز کنند و به جای آن به مهارت آموزی در حوزه کسب و کار با توجه به استعداد دانش آموز و مهارت سبک زندگی روی آورند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: باید به علاقه و استعداد فرزندان توجه ویژه شود و هنرستان‌ها می‌توانند پذیرای دانش آموزان بیشتری باشند اما هم اکنون بیشترین هدایت تحصیلی به سمت و سوی رشته تجربی است.

یزدان پناه با اشاره به نقش مهم مشاورین تحصیلی در آموزش و پرورش، افزود: مشاورین در مدارس نباید نقش هدایت تحصیلی را در آینده دانش آموزان نادیده بگیرند و باید بر اساس استعداد و نمرات دانش آموز و سوالات حوزه هدایت تحصیلی، دانش آموزان را راهنمایی کنند.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار