کد خبر: ۷۵۶۳۱
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۴
سمنان- نماینده ولی فقیه در استان سمنان بابیان اینکه برای ایجاد اشتغال باید برنامه‌ریزی‌های کلان صورت گیرد، گفت: تغییر مسیر تحصیل به رشته‌های اشتغال‌محور راهکاری برای رفع بیکاری است.

به گزارش آرانیوز:حجت‌الاسلام مرتضی مطیعی بعدازظهر سه‌شنبه در دیدار با مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان به میزبانی دفتر خود ضمن بیان اینکه نبود مهارت بین فارغ‌التحصیلان دانشگاهی یکی از مشکلات موجود بر سر راه اشتغال طی سنوات گذشته بوده است، ابراز داشت: خوشبختانه در این زمینه اقدامات خوبی صورت گرفته و شاهد مهارت‌آموزی بین این گروه از افراد جامعه هستیم.

وی بابیان اینکه تغییر مسیر تحصیل به رشته‌های اشتغال محور یکی از راهکارهای رفع بیکاری است، افزود: با توجه به تغییر رویکردها دانشجویان نیز اقبال خوبی به رشته‌های فنی و حرفه‌ای نشان دادند که تداوم این رویه می‌تواند به ایجاد اشتغال کمک کند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان بابیان اینکه کمبود نیروی کار یکی دیگر از موانع پیش رو اشتغال است، ابراز داشت: با توجه به اینکه اقتصاد و اشتغال گره‌خورده به یکدیگر هستند لذا می‌بایست این دو مشکل اساسی در جامعه رفع شود که در این راستا نیز قدم‌های خوبی برداشته شد.

مطیعی بابیان اینکه رهبر معظم انقلاب بارها در فرمایش‌های خود به موضوع رفع موانع تولید اشاره داشتند، اضافه کرد: هر چه در این راستا حرکت کنیم قطعاً واحدهای تولیدی فعال و نیروی کار نیز اشتغال خواهند داشت لذا می‌بایست برای واحدهای تولید سنگ‌ها از سر راه کنار روند تا اقتصاد به جریان بیفتد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار