کد خبر: ۷۵۶۳۰
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۳
زنجان-استاندار زنجان گفت: توجه ویژه به صادرات در استان زنجان مورد تاکید است و سوق دادن اقتصاد به سمت اقتصاد دیجیتال در استان تقویت شود.

به گزارش آرانیوز:محسن افشارچی شامگاه دوشنبه در مراسم تودیع و معارفه استانداران در محل مرکز همایش‌های بین اللملی روزبه زنجان، با بیان اینکه انقلاب اسلامی منادی حیات طیبه است، گفت: مبنای این امر استقلال است و باید استقلال کشورمان را در همه حوزه‌ها تقویت کنیم.

وی اظهار کرد: از ظرفیت‌های استانی استفاده لازم را باید داشته باشیم و با حفظ مسیر، افزایش تولید ناخالص ملی تحقق پیدا کند.

استاندار زنجان با بیان اینکه در آستانه برگزاری کنگره ۳۵۳۵ شهید استان قرار داریم، گفت: از روح شهدا مدد می‌طلبم که در پایان شرمنده نباشم و با تمام توان کار خواهم کرد.

افشارچی با بیان اینکه زنجان بهترین جا برای سرمایه‌گذاری تبدیل شود، افزود: گره کارخانجات و واحدهای تولیدی باز شود و بازگردانی سرمایه‌های خوابیده به چرخه از دیگر مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: توجه ویژه به صادرات در استان مورد تاکید است و سوق دادن اقتصاد به سمت اقتصاد دیجیتال در استان تقویت شود.

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه من را با برآیند کار قضاوت کنید نه با انتصاب. اصل مدیریت نگاه به اهداف کلان است. من لوکوموتیو خواهم بود و مدیران دنبال من خواهند آمدُ ګفت: کار من به عنوان مدیر باید تسهیل امور باشد. باید زنجان را مکانی بهتر برای زندگی تبدیل کرده و باید برای سرمایه‌گذاران تسهیل‌گری کنیم.

افشارچی با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های ما این است که حمل و نقل به عنوان مزیت مطرح و تسهیل شود، افزود: برای توسعه نیاز به زیرساخت‌هایی همچون راه داریم و یکی از مهم‌ترین این موارد مسیر دوخطه کردن راه‌آهن است. اگر فاصله زنجان به تهران را کوتاه کنیم، بسیاری از مشکلات برطرف شده و در جذب سرمایه گذاران موفق تر خواهیم بود.

وی با اذعان به اینکه امروز احساس خوبی در مردم نیست، ا ادامه داد: بر اساس آخرین آمارها، حدود ۳۱ میلیون تومان سرانه هر فرد زنجانی است که در این خصوص در میانه قرار داریم، منتهی ضریب جینی بالا رفته و احتمالاً واریانس توزیع نرمال درآمدها بالا است. هنر من این است که این واریانس را کم کنم.

استاندار زنجان تاکید کرد: من خود را نمی‌بخشم که در مدت مدیریتم در اقتصاد دانش‌بنیان کاری نکنم و باید به دنبال حوزه‌های دیگر همچون اقتصاد دیجیتال باشیم که ظرفیت بالایی در این بخش وجود دارد. در استان باید به دنبال افزایش تولید ناخالص داخلی باشیم.

افشارچی افزود: باید اقتصاد دانش بنیان ارتقا پیدا کند و بسیاری از شاخص‌ها در ګذشته ارتقا یافت که امیدواریم این روند تداوم داشته باشد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار