کد خبر: ۷۵۶۲۸
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۱
زنجان-مدیرعامل جمعیت هلال احمر زنجان گفت: طی ۶ ماه نخست سالجاری ۹ هزارو ۷۶۷ نفر در سطح شهرها و روستاهای این استان از آموزشهای هلال احمر بهره مند شده‌اند

به گزارش آرانیوز:سید قاسم موسوی افزود: آموزش همگانی یکی از مسوولیت‌های اصلی جمعیت هلال احمر به شمار می‌رود که برای تحقق این مهم درصدد بهره مندی شهروندان از آموزش‌های مورد نیاز هستیم.

وی تاکید کرد: نیمه نخست امسال ۵۵۴ دوره آموزش کمک‌های اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات توسط ۱۴۵ مربی هلال احمر به منظور ارتقای سطح آگاهی شهروندان در سطح شهرها و روستاهای این استان در برابر حوادث احتمالی ارائه شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: این تعداد دوره در خصوص کمک‌های اولیه، آمادگی در برابر مخاطرات، آموزش‌های ۲۲ ساعته، پایه داوطلبی و تخصصی بوده است.

موسوی افزود: ارائه این آموزش‌ها در سطح شهرها و روستاها، برای کارکنان دستگاه‌های اجرایی کارکنان شرکت‌ها و کارخانجات، دانش آموزان، خانه‌های هلال، بسیج سازندگی سپاه انصارالمهدی (عج) استان به صورت حضوری و مجازی ارائه شده است.

وی ادامه داد: طی ۶ ماهه گذشته از سالجاری ۲۳۹ دوره آموزشی آمادگی در برابر مخاطرات و آموزش‌های ۲۲ ساعته برای چهار هزار و ۴۵۱ نفر در سطح ادارات، شرکت‌ها، کارخانجات و دانش آموزان به صورت حضوری و مجازی برگزار شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: ۵۹ دوره آموزشی برای یک هزار و ۴۰۰ نفر از اعضای خانه‌های هلال استان برگزار شده که این خانه‌ها در سطح شهرها، روستاها، محلات و مساجد فعال است.

موسوی با بیان اینکه هلال احمر در خصوص آموزش‌های مورد نیاز برای نیروهای بسیج سازندگی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان تفاهم نامه منعقد کرده است، افزود: بر همین اساس ۷۰ دوره نیز برای یکهزار و ۶۱۵ نفر از نیروهای بسیج سازندگی استان برگزار شده است.

وی از برگزاری ۱۴۱ دوره تخصصی برای یک هزار و ۵۲۵ نیروی امدادی در پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای استان زنجان خبر داد و افزود: این دوره‌ها شامل بازآموزی، پیش بیمارستانی، اسکان اضطراری، حمایت روانی، جست و جو نجات درجاده و تغذیه بود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار