کد خبر: ۷۵۶۲۷
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۱
اهواز- تیم کبدی خوزستان عنوان دوم مسابقات کبدی قهرمانی بزرگ‌سالان کشور را از آن خود کرد.

به گزارش آرانیوز:، تیم‌های کبدی گلستان و خوزستان عصر امروز دوشنبه در سالن امام خمینی مجموعه ورزشی آزادی گرگان، برگزارکننده بازی نهایی مسابقات کبدی قهرمانی بزرگ‌سالان کشور بودند که تیم جوان خوزستان بازی را با حساب ۵۴ بر ۲۳ به میزبان رقابت‌ها واگذار کردند و عنوان دوم را به خود اختصاص دادند.

رئیس هیئت کبدی خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه شکست در بازی فینال چیزی از ارزش بازیکنان تیم کم نمی‌کند، بیان کرد: نفرات تیم گلستان اسکلت اصلی تیم ملی را تشکیل می‌دهند و ما در حقیقت با تیم ملی مبارزه کردیم.

کمال سعدی آل کثیر با بیان اینکه بازیکنان تیم گلستان به علت حضور در مسابقات مختلف بین‌المللی از تجربیات بسیار بالایی برخوردار بودند، گفت: میانگین سنی تیم کبدی خوزستان در این رقابت‌ها ۱۸ سال بود و خیلی از آنها تجربه حضور را در مسابقات کشوری نداشتند.

وی از معرفی تیم کبدی خوزستان به‌عنوان پدیده مسابقات قهرمانی کشور خبر داد و افزود: عملکرد بازیکنان استان مورد تمجید رئیس فدراسیون و اعضای کمیته فنی این فدراسیون قرار گرفت.

رئیس هیئت کبدی استان با بیان اینکه خوزستان پس از ۱۶ سال موفق به حضور در بازی نهایی رقابت‌های بزرگ‌سالان قهرمانی کشور شده است، اظهار کرد: کبدی خوزستان سال‌هاست که شرایط خوبی ندارد و ما موفق شدیم با اجرای طرح نخبه پروری کبدی جوانان خوزستان به نایب‌قهرمانی در کشور دست پیدا کنیم.

آل کثیر با اشاره به اینکه طرح نخبه پروری مورد توجه استان‌های دیگر قرار گرفته است، گفت: اجرای این طرح باعث شده تا نسل جدیدی در کبدی خوزستان متولد شوند.

وی با تقدیر از حمایت‌های سرمربی تیم ملی کبدی کشور افزود: حضور و کمک فنی مازندرانی نقش مهمی را در اجرای برنامه‌های ما داشته است که از تمامی تلاش‌های مؤثر وی تشکر می‌کنم.

تیم‌های مرکزی و کرمانشاه نیز به‌صورت مشترک سوم مسابقات کبدی قهرمانی بزرگ‌سالان کشور شدند.

در مرحله نهایی مسابقات کبدی قهرمانی بزرگ‌سالان کشور ۸ تیم گلستان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، مرکزی، خوزستان، کرمانشاه و گیلان به رقابت با یکدیگر پرداختند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار