کد خبر: ۷۵۶۰۷
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۵
شهرکرد- رئیس سازمان صمت چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای سال تا کنون ۴۰ پروانه صنعتی در استان صادر شده است که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۴۸ درصد رشد دارد.

به گزارش آرانیوز:سجاد رستمی  با بیان اینکه ۱۱۶ معدن در چهارمحال و بختیاری در حال فعالیت است، اظهار کرد: ۳۶ معدن غیر فعال در استان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه هشت نوع ماده معدنی در استان استخراج می‌شود، تصریح کرد: سنگ گچ، سنگ تزئینی، خاک نسوز، سنگ لاشه و آهک از جمله مواد استخراج شده از معادن این استان است.

رئیس سازمان صمت چهارمحال و بختیاری به صدور پروانه صنعتی اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال تا کنون ۴۰ پروانه صنعتی در استان صادر شده است که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۴۸ درصد رشد دارد.

رستمی از فعال شدن هشت واحد صنعتی راکد در چهارمحال و بختیاری خبر داد و اظهار کرد: ۸۱ واحد غیر فعال دیگر در حال تکمیل مراحل احیا است.

رئیس سازمان صمت چهارمحال و بختیاری گفت: سال گذشته ۸۷۴ مجوز در استان صادر شد که از لحاظ میزان سرمایه گذاری نسبت به سال ۹۸ بیش از ۳۰۵ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال ۲۱ میلیون و ۳۵۰ هزار دلار کالا از استان صادر شده است، عنوان کرد: بیشترین صادرات به کشورهای «هند»، «عراق»، «ترکیه»، «افغانستان» و «سوریه» بوده است.

رستمی افزود: لوازم خانگی، خوراک ماهی، بادام و مفتول آلومینیومی ازجمله کالاهای صادر شده از چهارمحال و بختیاری است.

رئیس سازمان صمت چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه بیشترین کالاهای وارد شده در استان تجهیزات کارگاهی است، تصریح کرد: در شش ماهه ابتدایی امسال روند سرمایه گذاری با ۴۸ درصد رشد همراه بوده است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار