کد خبر: ۷۵۶۰۵
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۲
اردل- مدیر کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در استان به ازای هر ۲۲ دانش آموز یک معلم وجود دارد، گفت: به همین دلیل مسئله خرید خدمات از سوی وزارت آموزش و پرورش رد شده است.

به گزارش آرانیوز:فرحناز قائدامینی صبح دوشنبه در بازدید از مدارس بخش «میانکوه» با بیان اینکه شاخص نسبت معلم به دانش آموز در کشور ۲۷ به یک است، اظهار کرد: در چهارمحال و بختیاری در ازای ۲۲ دانش آموز یک معلم وجود دارد.

وی با اشاره به کمبود نیروی آموزشی در استان، عنوان کرد: پراکندگی جمعیت در چهارمحال و بختیاری موجب کمبود نیروی آموزشی در چهارمحال و بختیاری شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ۱۴۷ مدرسه با تعداد دانش آموز زیر ۱۰ نفر در استان فعال است، تصریح کرد: برنامه ریزی لازم در خصوص توزیع امکانات به صورت عادلانه انجام شده اما به دلیل سخت گذر بودن و پراکندگی جمعیت استان این مهم با مشکلاتی همراه است.

قائدامینی با اشاره به استفاده از فرهنگیان بومی در مناطق کمتر برخوردار، گفت: مساوی بودن تعداد و درصد فرهنگیان رسمی، حق‌التدریس و بومی در تمامی شهرستان‌ها از جمله شرایط نقل و انتقال معلمان است که امسال در چهارمحال و بختیاری اجرایی شد.

وی با اشاره به برقراری عدالت آموزشی برای بالا بردن سطح علمی دانش آموزان در مدارس شهری و روستایی، عنوان کرد: به دلیل بالا بودن شاخص معلم به دانش آموز موضوع خرید خدمات برای استان مورد تأیید وزارت آموزش و پرورش قرار نگرفته است.

مدیر کل آموزش و پرورش مهم‌ترین برنامه این اداره را افزایش سطح علمی مدارس و دانش آموزان دانست و ادامه داد: در مناطق کمتر برخوردار استعدادهای زیادی وجود دارد که باید به آنها توجه شود.

قائدامینی استفاده از نیروهای پر توان در حوزه آموزش و پرورش را تضمین‌کننده آِینده جامعه عنوان کرد و افزود: شناخت، انتخاب و استخدام معلمان باید با دقت بیشتری انجام شود.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار