کد خبر: ۷۵۵۹۶
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۹
ایلام-استاندار ایلام از اختصاص ۷۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل سامانه گرمسیری ایلام در سفر رئیس جمهور خبر داد.

به گزارش آرانیوز:محمد نوذری عصر دوشنبه در نشست ستاد مدیریت بحران استان، به سفر رئیس جمهور به استان اشاره کرد و گفت: این سفر که با یک برنامه ریزی درست و از پیش تعیین شده صورت گرفت حاوی خیر و برکت فراوان برای استان بود.

وی در ادامه گفت: برای شکل گیری این سفر بالغ بر ده‌ها نشست با معاونین رئیس جمهور، وزارتخانه‌های مختلف برگزار کردیم و در این نشست‌ها بود که زمینه مطالبات اصلی استان که حول چهار محور مهم بود، شکل گرفت.

استاندار ایلام در ادامه گفت: محور اول در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی استان بود که در این زمینه ۴.۵ میلیارد دلار به صورت ارضی و ۵۰۰ میلیارد تومان به صورت ریالی اختصاص یافت.

وی افزود: اولویت دوم در حوزه آب و خاک و کشاورزی بود که در این زمینه می‌توان به اختصاص ۷۰۰ میلیارد تومان به سامانه گرمسیری اشاره داشت.

نوذری به محور سوم سفر رئیس‌جمهور اشاره کرد و گفت: در این مقوله اعتبارات مهمی به زیرساخت‌های اربعین و مرز، پروژه‌های مرزی و پروژه جاده‌ای و ریلی اختصاص یافت.

استاندار ایلام در ادامه از گردشگری به عنوان اولویت مهم و چهارم استان در سفر رئیس جمهور به استان یاد کرد و گفت: استان ایلام به عنوان عروس زاگرس ظرفیت بسیار مهم و عمده‌ای برای توسعه صنعت توریسم و گردشگری دارد که می‌توان با کمترین هزینه بیشترین فرصت برای اشتغالزایی ایجاد کرد.

وی افزود: در مجموع در سفر پرخیر و برکت رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت به استان ۴.۵ میلیارد دلار به صورت ارضی و ۲ هزار و ۴۵۰ میلیارد تومان به صورت ریالی و یک هزار و ۸۶۰ میلیارد تومان به صورت تسهیلات بانکی به استان اختصاص یافت.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار