کد خبر: ۷۵۵۹۳
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۶
کرج - رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس بر لزوم صدور مجوز اضطراری واکسن کرونای رازی کووپارس توسط وزارت بهداشت تأکید کرد.

به گزارش آرانیوز:علیرضا منادی سفیدان عصر دوشنبه در جریان بازدید از مؤسسه تحقیقات و سرم سازی رازی کرج اظهار کرد: اکنون یک مؤسسه سرم سازی جدید دیگری با وجود دانشمندان کشورمان در مؤسسه سرم سازی رازی کرج با علم و ورژن جدید بسیار افتخار آمیز متولد شده تا سلامتی را برای مردم تأمین کند.

وی بیان کرد: امروز ساخت واکسن کرونای نوترکیب توسط دانشمندان کشور ما اتفاقی مبارک است و سرمایه بزرگی محسوب می‌شود.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با بیان اینکه حدود ۸ هزار و ۷۵۰ جِرم بیماری زا (پاتوژن) وجود دارد که انسان و حیوان را بیمار می‌کند، تصریح کرد: از این تعداد حدود ۸۳۴ پاتوژن یعنی ۵۰ درصد مشترک بین انسان و دام است.

وی با بیان اینکه تب مالت یکی از بیماری‌هایی است که در روستاها به واسطه استفاده از شیر و پنیر آلوده به آن مبتلا می‌شوند، خاطرنشان کرد: تا آخر عمر درد استخوان و تب با بیمار همراه است و معمولاً به سختی درمان می‌شود.

مؤسسه سرم‌سازی رازی پشتوانه سیاسی قوی ندارد

منادی سفیدان گفت: مؤسسه سرم سازی رازی مادر بهداشت ایران محسوب می‌شود، چرا که بسیاری از بیماری‌ها از طریق تولیدات واکسن و داروهای این مؤسسه درمان می‌شوند.

وی با بیان اینکه واکسن‌های پاستور، سیناژن و کوبرکت در کشور حامی دارند اما این مؤسسه پشتوانه سیاسی قوی ندارد، اظهار کرد: بر این اساس اعضای کمیسیون آموزش با سوابق علمی و پژوهشی پشتوانه این مؤسسه است و دیدگاه‌های حمایت‌گرایانه به بحث‌های پژوهشی دارند.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس متذکر شد: اولین اقدام ما تلاش برای صدور مجوز اضطراری واکسن کرونای رازی کووپارس است، امیدواریم مسئولان به این امر توجه داشته باشند.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار