کد خبر: ۷۵۵۸۱
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۲
ارومیه – رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: در شبانه روز گذشته ۹۱۹ نفر به کرونا مبتلا و ۳۲۵ نفر از آنان در مراکز درمانی بستری شدند.

به گزارش آرانیوز:جواد آقازاده  اظهار کرد: با بستری شدن این تعداد بیمار، کل بستری شدگان سندرم حاد تنفسی در استان به ۱۵۵۰ نفر رسید از این تعداد بیشترین تعداد بستری‌ها با ۱۴۲ نفر در ارومیه، ثبت شده است.

وی ادامه داد: ۳۰۲ نفر از بستری شدگان در بخش‌های مراقبت‌های ویژه هستند و ۶۰ نفر نیز فقط با استفاده از ونتیلاتور تنفس می‌کنند.

آقازاده اضافه کرد: در این مدت ۱۸ بیمار شامل ۵ نفر در ارومیه، ۵ نفر در میاندوآب، ۴ نفر در خوی و ۴ بیمار دیگر در بوکان، پیرانشهر، سلماس و مهاباد جان باختند و مجموع فوتی‌های ناشی از کرونا در استان به ۶۵۳۷ نفر رسید.

وی با اشاره به به سرعت قابل قبول واکسیناسیون در استان گفت: ۷۲ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال دُز اول واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: تا به امروز تزریق دو میلیون و ۳۳۹ هزار و ۳۳۸ دُز واکسن تزریق شده که پوشش بالای ۱۸ سال ۷۲ درصد و نوبت دوم ۳۴.۵ درصد، پوشش زیر ۱۸ سال یعنی ۱۲ تا ۱۸ سال ۳۶.۳ درصد و دُز دوم آن هفت درصد بوده است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار