کد خبر: ۷۵۵۷۸
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۹
تبریز- نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: نقش نیروی انتظامی در تحقق رونق تولید و رفع موانع تولید بسیار مهم و برجسته است.

به گزارش آرانیوز:حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم روز دوشنبه در دیدار با جمعی از فرماندهان و کارکنان نیروی انتظامی استان با بیان اینکه نیروی انتظامی نقش ارزشمندی در زندگی مردم به خصوص در معیشت دارد و تأمین امنیت لازمه تحرک و رونق اقتصادی است، افزود: باید توجه داشت که امنیت موجب رونق اقتصادی است.

وی اظهار کرد: یکی از موارد موانع تحقق رونق تولید قاچاق است که به صورت مشکل دو طرفه بین قاچاقچیان و دولت در آمده است، یعنی علاوه بر واردات قاچاق، برخی اقلام مصرفی مردم در بخش‌های مختلف از کشور خارج می‌شود.

وی ادامه داد: پشت پرده این موارد تنها سود طلبی نیست بلکه مقاصد بدی در پشت پرده این مسائل وجود دارد و ناجا باید با مراقبت کامل با آن‌ها برخورد کند، لذا بدون امنیت، زندگی روز مزه، فعالیت‌های دانشگاهی، اقتصادی و همچنین اداره کشور امکان پذیر نیست.

آل هاشم اضافه کرد: با توجه به گستردگی فعالیت‌های نیروی انتظامی، سلامت این نیرو مهم است که پلیس آذربایجان شرقی از این سلامت برخوردار بوده و سلامت فکر و اخلاق و سلامت امنیت برای جلوگیری از نفوذ بیگانگان است.

وی لازمه اصلی ایجاد امنیت در جامعه را عمل مقتدرانه پلیس بیان و اضافه کرد: اقتدار و مهربانی نیروی انتظامی دو عنصر مکمل یکدیگر هستند.

آل هاشم با بیان اینکه پلیس می‌تواند ضمن جلب پشتیبانی مردم، ارتباط قوی مهربانانه و صمیمانه داشته باشد، افزود: اقتدار و امنیت با مهربانی متضاد نیست، از سویی موضوع امنیت اخلاقی از دغدغه‌های مردم است که باید مورد توجه ویژه ناجا باشد، اعتیاد، شرارت‌ها، هنجار شکنی‌ها موجب تهدید جسمی جانی و اخلاقی جامعه است که باید با آن مقابله اساسی کرد.

وی با تاکید بر اینکه تأمین امنیت فضای مجازی نیز بسیار مهم است چرا که در زندگی مردم گسترش داشته است، گفت: فضای مجازی در عین امکانات فراوان، خطرات و تهدیدات بزرگی دارد، ناامن شدن فضای مجازی موجب ضرر و زیان می‌شود و وظیفه ناجا در این زمینه بسیار سنگین است.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار