کد خبر: ۷۵۵۵۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۰
بر اساس یک نظرسنجی جدید، اکثر آمریکایی‌ها نگران حملات سایبری در سیستم‌های کامپیوتری این کشور هستند و چین و روسیه را تهدیدهای جدی می‌دانند.

آمریکایی‌ها چین و روسیه را بزرگترین تهدید برای امنیت فضای مجازی می‌دانند

به گزارش آرانیوز، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، بر اساس نظرسنجی موسسه "پیرسون" و "آسوشیتدپرس – مرکز تحقیقات روابط عمومی NORC" مشخص شد که از هر ۱۰ آمریکایی ۹ نفر دست کم نگران هک اطلاعات شخصی، نهادهای مالی، آژانس‌های دولتی یا موسسات خاص هستند. همچنین حدود دو سوم از آنها نیز گفتند که خیلی یا به شدت نگران هک فضای مجازی هستند.

در این نظرسنجی همچنین مشخص شد که تقریبا سه چهارم از شرکت کنندگان در این نظرسنجی گفتند که دولت‌های چین و روسیه بزرگترین تهدید برای امنیت مجازی دولت آمریکا هستند و دست کم نیمی از این شرکت کنندگان نیز اعلام کردند که نهادهای غیر دولتی را تهدیدی علیه فضای سایبری می‌دانند.

این نظرسنجی گسترده نشان دهنده تاثیر رو به رشد حملات سایبری در جهان ارتباطات است و می‌تواند باعث تشدید تلاش‌های جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا و قانونگذاران این کشور برای مجبور کردن صنایع حساس به منظور ارتقای پشتیبانی سایبری و اعمال مقررات برای کمپانی‌هایی می‌شود که هک شده‌اند.

این نظرسنجی همچنین در میانه افزایش حملات باج افزارها و کارزارهای جاسوسی سایبری در سال گذشته منتشر شده که سوابق و اسناد حساس دولتی را تحت تاثیر قرار داد و به توقف فعالیت های کمپانی‌های تولید کننده انرژی، بیمارستان‌ها، مدارس و سایر موسسات و نهادها منجر شد.

"دیوید استرت"، یکی از محققان ارشد در مرکز "آسوشیتدپرس-NORC" گفت: امروزه پیدا کردن مسائلی که مورد مقبولیت اکثر جمهوری خواهان و دموکرات‌ها باشد، امری غیرمعمول است.

بایدن، امنیت سایبری را مساله کلیدی در دولت خود اعلام کرده و قانونگذاران فدرال در حال بررسی لایحه‌ای برای تقویت پشتیبانی فضای خصوصی و عمومی سایبری هستند.

"مایکل دنیل"، مدیر "ائتلاف تهدید سایبری" و یکی از مقام‌های سابق امنیت سایبری آمریکا در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما گفت: این نظرسنجی نشان می‌دهد که مردم به شدت درباره تهدیدهایی که برای فضای آنلاین وجود دارد، آگاه هستند و این چیزی است که کارشناسان امنیت فضای مجازی سال‌هاست بر آن تاکید دارند. ما نیازی به افزایش آگاهی بیشتر نداریم.

افزایش موج حملات باج افزاری در سال گذشته میلادی، نشان دهنده این است که چطور گروه‌های گانگستری هکری می‌توانند اقتصاد را مختل کرده و زندگی مردم را در معرض خطر قرار دهند.

همچنین بر اساس این نظرسنجی مشخص شد که ۷۹ درصد از دموکرات‌ها و ۷۰ درصد از جمهوری خواهان می‌گویند دولت مسکو تهدید بزرگ است.

 

 

منبع:ایسنا

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار