کد خبر: ۷۵۴۸۷
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۲
یزد- همزمان با هفته نیروی انتظامی، مرکز فوریت‌های سایپری یزد افتتاح شد.

به گزارش آرانیوز:بعداز ظهر شنبه، همزمان با هفته نیروی انتظامی مرکز فوریت‌های سایبری یزد به منظور ارائه خدمات مشاوره‌ای به متقاضیان راه اندازی شده تا مانع تشکیل پرونده و ارجاع بی‌مورد افراد به مراجع قضائی شود.

فرمانده انتظامی استان یزد در مراسم افتتاح این مرکز اظهار داشت: این مرکز با هدف تسهیل خدمت رسانی به مردم در حوزه فعالیت های پلیس فتا افتتاح شده است.

سردار عباسعلی بهدانی‌فرد عنوان کرد: پلیس فتا در استان جزو پلیس‌های تخصصی موفق در کشور محسوب می‌شود به طوری که تنها طی شش ماهه نخست موفق به کشف ۸۶ درصد جرائم این حوزه شده است.

بهدانی‌فرد ادامه داد: امیدواریم با ایجاد این مرکز میزان رضایتمندی مردم از پلیس فتا در استان کاهش پیدا کند.

امکان مشاوره فوریت‌های سایبری در یزد فراهم شد

رئیس پلیس فتای استان یزد نیز در این مراسم اظهار داشت: به دنبال ورود فناوری اطلاعات شاهد تغییرات زیادی در سبک زندگی جوامع هستیم و متاسفانه امروز جرائم سایبری جزو دغدغه‌های دولتمردان و مسئولان همه کشورهای دنیاست.

مرتضی ابوطالبی بیان کرد: عمده‌ترین علت بروز جرائم در حوزه سایبری ناآشنایی مردم با این حوزه است که امیدواریم با راه اندازی این مرکز، شاهد افزایش آگاهی های مردم در این حوزه باشیم.

وی عنوان کرد: راه‌اندازی مرکز فوریت‌های سایبری این امکان را فراهم کرده تا شهروندان بتوانند به صورت شبانه‌روزی از طریق شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ و مراجعه به سایت پلیس فتا، بخش فوریت‌های سایبری، با کارشناسان این حوزه ارتباط برقرار کنند.

ابوطالبی ادامه داد: این مرکز در دو بخش مشاوره تلفنی و ثبت گزارش‌های مردمی در حوزه‌هایی مانند کلاهبرداری ‌های اینترنتی، مزاحمت‌های آنلاین، حملات سایبری، برداشت غیرمجاز از حساب بانکی و اعلام تارنماهای مجرمانه در فضای مجازی، آماده ارائه خدمات است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار