کد خبر: ۷۵۴۸۲
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۶
اراک- استاندار مرکزی گفت: این باور که واکسن زده ایم و مبتلا نمی‌شویم در واقع ساده انگاری است، براساس تجربه افرادی که واکسن می‌زنند در صورت عدم رعایت پروتکل‌ها در خطر ابتلا قرار دارند.

به گزارش آرانیوز:سید علی آقازاده ظهر شنبه در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان مرکزی اظهار کرد: نگرانیم که به زودی وارد موج و پیک دیگری از بیماری کرونا شویم، در گزارش امروز دانشگاه علوم پزشکی اراک، پنج شهرستان نسبت به هفته گذشته روند افزایشی در میزان ابتلاء، بستری و فوت داشته‌اند که این امر می‌تواند حاکی از این باشد که در صورت غفلت به پیک جدیدی وارد می‌شویم.

وی ادامه داد: طبق اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا، در برخی از استان‌ها که روند نزولی بوده است، متأسفانه در هفته گذشته روند بیماری افزایش یافته و در استان مرکزی نیز نرخ کاهشی متوقف شده است.

استاندار مرکزی عنوان کرد: با توجه به آغاز ماه ربیع الاول و آغاز مراسم‌های جشن و عروسی، نگرانی‌ها افزایش یافته و از مردم خواستاریم که طبق دستورالعمل‌های بهداشتی و اجرایی عمل کنند، تالارها مجاز به فعالیت هستند، اما باید در خصوص ظرفیت جشن‌ها و رعایت پروتکل‌ها حساس باشند.

آقازاده با اشاره به اینکه استان مرکزی همچنان یکی از استان‌های خوب در رعایت پروتکل‌های بهداشتی است و در زمینه واکسن نیز به ۷۰ درصد نزدیک می‌شویم، گفت: مردم استان همراهی بالایی داشتند و در زمان خاص بودن شرایط کشور، این استان وضعیت مطلوبی داشت و امیدواریم این همکاری در آینده نیز ادامه داشته باشد.

اراک، تفرش، خمین، زرندیه و شازند روند افزایشی بیماری را داشته‌اند

آقازاده گفت: شهرستان‌های اراک، تفرش، خمین، زرندیه و شازند روند افزایشی بیماری را داشته‌اند که باید در قبال این شهرستان‌ها نظارت بیشتری اعمال شود و دلایل این افزایش این مدنظر قرار گیرد.

استاندار مرکزی اظهار کرد: در تعطیلات اخیر میلیون‌ها سفر در کشور انجام شد و ترافیک سنگینی در جاده‌ها شاهد بودیم و این سفرها قطعاً بیماری را تشدید می‌کنند.

استاندار مرکزی بیان کرد: این باور که واکسن زده‌ایم و مبتلا نمی‌شویم در واقع ساده انگاری است، تجربه ثابت کرده است که افرادی که واکسن می‌زنند در صورت عدم رعایت پروتکل‌ها در خطر ابتلاء به ویروس هستند و باید ضمن تلاش برای افزایش استقبال نسبت به واکسیناسیون، رعایت شیوه نامه بهداشتی در دستور کار قرار گیرد و از رفت و آمد بیهوده در فضای عمومی نیز باید اجتناب کرد.

وی گفت: شهرداری در پیاده راه امیرکبیر مکانی را تجهیز کند و در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار دهد تا یک مرکز واکسیناسیون در این نقطه از شهر فعال شود.

آقازاده عنوان کرد: استان در طول ۱.۵ سال اخیر اقدامات و پیشنهادات مثبتی در مواجهه و مقابله با بیماری کرونا داشته است و حتی گاهی پیشنهاداتی جلوتر از ستاد ملی داشت و با توجه به تغییر اعضای ستاد ملی مقابله با کرونا لازم است که گزارشی از اقدامات و تصمیمات استان به ستاد ملی ارائه شود، به عنوان مثال سه هفته پیش تصمیم به لغو دورکاری گرفتیم و امروز ستاد ملی تصمیم گرفت و بسیاری از مصوبات استان می‌تواند منشأ اقدامات مثبتی در ستاد ملی و یا باقی استان‌ها باشد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار