کد خبر: ۷۵۴۷۴
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۴
خرم‌آباد- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: با بازنشستگی پیش از موعد ۶۳۵ کارگر در استان موافقت به عمل آمد.

به گزارش آرانیوز:علی آشتاب امروز شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به عملکرد شش ماهه سال جاری کمیته بررسی مشاغل سخت و زیان آور در استان اظهار داشت: همه کارگران مشغول در مشاغل سخت و زیان آور با ۲۰ سال سابقه کار متوالی و یا ۲۵ سال سابقه کار متناوب می‌توانند درخواست بازنشستگی داشته باشند تا تقاضای آنها در کمیته‌های تخصصی بدوی و تجدید نظر مرتبط با مشاغل سخت و زیان آور مورد بررسی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه کارگران مشاغل سخت و زیان آور که بر اثر عوامل فیزیکی، شیمیایی، مکانیکی و بیولوژیکی محیط کار غیراستاندارد، تنشی بالاتر از ظرفیت طبیعی به آنها وارد شود، می‌توانند تقاضای بازنشستگی بدهند افزود: برای رسیدگی به پرونده متقاضیان بازنشستگی بیش از موعد در مشاغل سخت و زیان آور در شش ماهه نخست سال ۱۴۰۰، کمیته بدوی و تجدید نظر بررسی و احراز مشاغل سخت و زیان آور با تشکیل ۳۸ جلسه نسبت به بررسی و احراز مشاغل سخت و زیان آور اقدام کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان ادامه داد: از تعداد ۸۱۲ درخواست که در کمیته بدوی و تجدید نظر مطرح شده، تعداد ۶۳۵ درخواست مورد تأیید قرار گرفت و برای اقدام‌های بعدی به سازمان تأمین اجتماعی ارسال شد.

آشتاب افزود: ایمنی و بهداشت کار کارگاه‌های مختلف توسط بازرسان به صورت دوره‌ای و زمان بندی شده مورد بررسی و نظارت قرار می‌گیرد و موارد لازم تذکر داده می‌شود.

وی عنوان کرد: کارفرمایان کارگاه‌های مختلف مکلف و موظف به ایمن سازی محیط کار و رعایت آئین نامه‌های مرتبط هستند.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار