کد خبر: ۷۵۴۶۲
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۸
رفسنجان - مدیرکل حوزه معاونت امور مجلس رئیس جمهور گفت: شهرداری یک نهاد فرهنگی تأثیر گذار است و همه فعالیت‌های آن باید پیوست فرهنگی داشته باشد.

به گزارش آرانیوز:علی اسماعیلی پیش از ظهر شنبه در آئین تودیع و معارفه شهردار رفسنجان اظهار داشت: با تدبیر حضرت امام (ره) و منویات مقام معظم رهبری، انقلاب اسلامی یک الگوی جدیدی از حکمرانی را به جهانیان نشان داد و هر لحظه و هر ثانیه در جمهوری اسلامی یک فرصت گران‌بها، حیاتی و ضروری برای خدمت‌گزاری است.

وی افزود: در این برهه حساس از زمان ایجاب می‌کند که مسئولینی انتخاب شوند تا علاوه بر عدالت محوری، فساد ستیزی و جهادی و انقلابی کار کردن را سرلوحه قرار دهد.

اسماعیلی با بیان اینکه رفسنجان ظرفیت‌های زیادی دارد و سرداران گرانقدر شهیدی در خود جای داده است، ادامه داد: ۳۰۰ اثر تاریخی که ۷۰ اثر آن به ثبت ملی رسیده، جاذبه‌های گردشگری و فرهنگی و بزرگترین خانه خشتی جهان در این جهان نشان از سبقه تمدنی رفسنجان دارد؛ رفسنجان با بیش از ۸۰ هزار هکتار زمین پسته پایتخت پسته جهان است.

مدیرکل حوزه معاونت امور مجلس رئیس جمهور با بیان اینکه چنین شهری با این ظرفیت‌ها نیازمند یک فرد متدین، متعهد، جوان، آگاه، هوشمند، انقلابی و با نگاه درست به مشکلات است، تصریح کرد: جای تقدیر از شورای جدید دارد که به یک جوان اعتماد کردند. با توانمندی‌های «کهنوجی» با استقلال فکر و اتکا به نفس خلاقیت و برنامه ریزی دقیق و سازماندهی تمامی امکانات و شناسایی فرصت‌ها و تهدیدها البته با حمایت همه مسئولان و جلب مشارکت مردم و راهبری و مدیریت منابع انسانی می‌توان شهری آباد پیشرو و نمونه ایجاد کرد.

وی پیشنهاد انتخاب شعار «رفسنجان شهر بیست» را به شهردار جدید این شهر داد و گفت: با تلاش و همت مضاعف رفسنجان در همه موارد می‌تواند نمره بیست را کسب کند.

اسماعیلی با بیان اینکه شهرداری یک نهاد فرهنگی تأثیر گذار است، تاکید کرد: همه فعالیت‌های شهرداری باید زیر چتر فرهنگ بوده و پیوست فرهنگی داشته باشد، شهرداری می‌تواند بزرگترین بستر ساز فعالیت‌های فرهنگی باشد و مهمترین ویژگی یک شهردار فرهنگی بودن آن است.

وی گفت: مدیریت شهرداری چند بعدی است امیدواریم شهردار جدید بتواند با حرکت برنامه ریزی شده در جهت ایجاد شهر الکترونیک و شهروندان الکترونیک گام بردارد و این مهم با مشارکت و همدلی و ایجاد ارتباطات شکل می‌گیرد.

مدیرکل حوزه معاونت امور مجلس رئیس جمهور ارتباط با دانشگاه‌ها و مراکز علمی را در پیشبرد اهداف شهرداری مؤثر دانست و یادآور شد: مجهز بودن به علم و دانش برای انجام کار سخت شهرداری، توجه به مردم، جذب سرمایه و تشویق به سرمایه گذاری بیشتر، زیباسازی سیما و چهره شهر، توجه به کمیت و کیفیت خدمات شهری و تفکر عالمانه از مهمترین ویزگی های شهردار موفق است.

وی اضافه کرد: بالاترین سرمایه یک سازمان نیروی انسانی آن است و سرعت حرکت مدیر به سرعت حرکت کارکنان آن است که باید مورد توجه قرار گیرد.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار