کد خبر: ۷۵۴۶۰
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۶
مریوان- رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: تنها حدود ۳۶ درصد از مردم مریوان اقدام به دریافت واکسن کرونا کرده اند و با این روند برگزاری جشنواره تئاتر در این شهر بسیار پرخطر است.

به گزارش آرانیوز:فرزین رضاعی  اظهار کرد: متأسفانه به دلیل کم توجهی و بی توجهی تعدادی از هم استانی‌هایمان هم اکنون ظرفیت بخش کرونا در بیمارستان‌های کردستان تکمیل است و کادر بهداشت و درمان استان با خستگی و فرسودگی زیادی مواجه هستند.

وی افزود: اگر مردم در زمینه واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی همکاری لازم را با کادر بهداشت و درمان نداشته باشند، پیک ششم نیز در راه خواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: هم اکنون دو شهرستان مریوان و سنندج در وضعیت قرمز کرونایی و شهرستانهای بانه، دهگلان، سقز، کامیاران در وضعیت نارنجی، قروه، بیجار، دیواندره و سروآباد نیز در وضعیت زرد هستند.

رضاعی با تاکید بر لزوم پرهیز از برگزاری مهمانی، دورهمی و تجمع، از کردستانی‌ها خواست تا به هیچ عنوان بدون ماسک در اماکن عمومی و حتی فضای باز تردد نکنند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس اعلام مسئولان فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان مقرر است که از اول آبان ماه جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی در شهر مریوان برگزار شود اما متأسفانه تنها ۳۶ درصد از مردم این شهرستان اقدام به دریافت واکسن کرونا کرده اند و هنوز این شهرستان به منطقه مصونیت نرسیده است لذا برگزاری هرگونه همایش و جشنواره‌ای در این سطح بسیار پرخطر خواهد بود.


رضاعی با اشاره به واکسیناسیون حدود ۵۵ درصد از جمعیت هدف استان گفت: حدود ۷۰۰ هزار نفر دُز اول و ۳۱۸ هزار نفر دُز دوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و امیدواریم کردستانی‌ها همچون دیگر هموطنانمان در دیگر استان‌ها احساس مسئولیت نموده و در سریع‌ترین زمان ممکن برای دریافت واکسن کرونا اقدام کنند.
وی افزود: ۱۸ درصد از دانش آموزان استان نیز تاکنون علیه کرونا واکسینه شده‌اند و تا جامعه هدف دانش آموزی استان نیز واکسینه نشوند امکان بازگشایی مدارس وجود نخواهد داشت.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار