کد خبر: ۷۵۴۵۶
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۱
قزوین- معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: موضوع اصلی در شهر محمودآباد ساماندهی موقوفات است که باید با حضور نمایندگان اوقاف، دادگستری و همکاران ما به این موضوع رسیدگی شود.

به گزارش آرانیوز:علی فرخزاد بعد از ظهر شنبه در مراسم معارفه شهردار جدید شهر محمودآباد نمونه اظهار کرد: جایگاه‌ها ماندنی نیستند و همواره مراسم تودیع و معارفه در جریان است، بااین‌حال همواره باید رضای خدا را در نظر داشت، مقام معظم رهبری می‌فرمایند اگر می‌خواهد ببینید که رضایت خدا را داشته‌اید ببینید که رضایت مردم نسبت به شما چگونه است.

وی ابراز کرد: موضوع اصلی در شهر محمودآباد موقوفات است که با حضور نمایندگان اوقاف، دادگستری و همکاران ما به این موضوع در این شهر باید در سریع‌ترین زمان رسیدگی شود.

این مسئول به بحث سنددار شدن املاک اشاره کرد و گفت: این مسئله از موضوعاتی است که برای توسعه زیرساخت‌ها به آن نیاز داریم و در مسائل اداری هم این موضوع حائز اهمیت است که با همکاری بنیاد مسکن، اوقاف و شهرداری قابل‌حل خواهد بود.

فرخزاد مطرح کرد: توسعه شهر از مسائل مهم پیش رو است که ما در شورای عالی شهرسازی این موضوع را پیگیری کرده‌ایم و شاید بتوانیم در طرح جامع که پیشتر تصمیم‌گیری شده و در سال ۹۳ ابلاغ شد و محدودیت‌های زیادی هم برای شهر و استان ایجاد کرده، طرح جامعه برای محمودآباد تهیه شده درحالی‌که نیاز نبوده و با این حال هم‌اکنون این طرح وجود دارد و ما تلاش می‌کنیم با بازنگری مشکلات را رفع کنیم، با رویکرد دولت سیزدهم مبنی بر ساخت سالانه یک‌میلیون مسکن بدیهی است که طرح جامعه مسکن و شهرسازی باید تغییراتی داشته باشد.

معاون عمرانی استاندار قزوین اظهار کرد: ما تلاش می‌کنیم موانع را برداریم تا مردم بتوانند ساخت‌وساز راحت‌تری داشته باشند چرا که قطعاً تمام این یک‌میلیون واحد قرار نیست تنها به دست دولت ساخته شود و تسهیلات و راه‌حل‌ها در این طرح دیده شده است تا خود مردم به این طرح بپیوندند.

وی گفت: ما به این نتیجه رسیده‌ایم تا زمانی که کار عمرانی بدون زیرساخت فرهنگی اتفاق بیفتد قطعاً موفقیت آفرین نخواهد بود و خواهش ما این است که شهرداری‌ها توجه ویژه به نشاط اجتماعی، فرهنگ‌سازی و اعتمادسازی داشته باشند.

فرخزاد یادآور شد: حدود یک‌چهارم از هزینه‌های شهرداری خرج جمع‌آوری زباله می‌شود و در کشور ما میزان تولید زباله برای هر فرد بین ۵۰۰ تا ۵۵۰ گرم است که رقم بسیار بالایی است، شهرداری‌ها باید در زمینه فرهنگ‌سازی برای کاهش میزان تولید زباله و نیز تفکیک از مبدأ آن هم قدم بردارند.

معاون عمرانی استاندار قزوین در خاتمه خاطرنشان کرد: در مجموعه فعالیت‌های شهرداری می‌توان دید که فرهنگ‌سازی تا میزان زیادی تأثیر دارد و ما توصیه می‌کنیم شهرداری‌ها وقت و توان بیشتری در این زمینه صرف نمایند تا انشاالله نتیجه خوبی هم برداشت کنند.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار